הצטרפו לאיגרת השבועית

"בתיאטרון החדר יש משהו קסום. זה נובע מהסובלנות, הקבלה, האיכפתיות" (אבי גיבסון בר-אל, במאי ושחקן, מנהל אמנותי של תיאטרון הסמטה, בוגר תיאטרון החדר)


האיגרת השבועית

יום ה', 2017 . 2 . 23

-------

המליאה - 3.3.2017

פרטים באיגרת במדור אירועים

-------

-------

ללמוד משחק ובימוי

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------


באיגרת זו:

•   ארכיון החדר: מתאבדת
•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: על הצורך האנושי באמונה העיוורת
•   פירור: עיקרון אי הוודאות
•   פינה חמה ליוצר/ת: פולני שרה
•   אודישנים דרושים: להיכנס לרגע
•   אירועים: לוח קטן

לחיות ככה? כתיבה: גיא דוידי. משחק: אביגיל לזר, לי-ים תירוש.



קישור קבוע

יש תאטרון שהוא בידור

ויש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית

כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם)

 

בשנות השמונים של המאה העשרים הופיעה בציבור פטריית הקמבוצ'יון. היא נודעה בשם: "פטריית הנעורים". בית הגידול שלה הוא בתמיסת מים, סוכר ועלי תה בלבד. נאמר עליה שהיא קסומה, מעכבת תהליכי הזדקנות ומרפאה מחלות.

 

בין אלו שהפיצו אותה, היו שהמליצו ללוות את תהליך גידולה והשימוש בה בטקסים בעלי אופי מיסטי. בכל מקרה הומלץ לא להשליך את העודפים שלה כך סתם, אלא להעבירם הלאה לאדם אחר שימשיך את הטיפול בהם או לקבור את העודפים באדמה, כדי למנוע אסון כלשהו.

 

לאחר שהפטרייה הפכה לפופולארית, נבדק ההרכב שלה. תוצאות הבדיקה היו שהיא מכילה ויטמינים ומינרלים מסוימים. אישה אחת שהכרתי, שנהגה לטפל בפטרייה ולצרוך אותה, קראה את תוצאות המחקר ההוא ותגובתה הייתה: "חבל שספרו לי! למה הם היו צריכים לספר לי את כל זה?! כל כך האמנתי בה! היא שפרה את הבריאות שלי באופן יוצא מן הכלל! ממש הייתי מאוהבת בה! אבל לא רציתי לדעת מה יש בה. למה לדעת? עכשיו כשאני יודעת, אני לא בטוחה שאני רוצה להשתמש בה". שאלתי אותה מדוע והיא אמרה שעכשיו היא יודעת שזו סתם פטרייה וכל הקסם והמסתורין שלה כבר לא קיימים ואין לה עוד אמון בכוחות המיוחדים שלה. לאחר זמן מה היא רוקנה את תוכן הצנצנת, שהכילה את הפטרייה, אל תוך כיור המטבח ושטפה אותה החוצה.

 

(אוריין אמיר, ספר המעגל הפתוח, מתוך הפרק "הספק והאמון", גרסה מעודכנת, 2017, עמ' 135-136)

 

שלכם באהבה,

אמיר

קישור קבוע

פעם, מתי זה היה? לפני שנות דור? לפני המבול? אחרי המבול? לפני הקריסה? פעם היה עיקרון אי הוודאות עניין של בחירה. רצית בו? אימצת אותו לפי טעמך. לא רצית בו? הנחת לו והוא הניח לך. כי הוודאות, אותה תודעה מלאת סוד, תקווה ויופי, הייתה נגישה לכל דורש. היום, בעיצומה של הקריסה, עיקרון אי הוודאות אינו עוד תלוי ברצונו של איש או אישה, הוא כופה עצמו עליך כרצונו ומניח לך כרצונו. והוודאות? היא מנגד לך, בהישג ידך. אתה מושיט ידך אליה ואליה לא מגיע. עומד על מקומך, עבד לעיקרון אי הוודאות. זו כמובן אשליה. אבל היא כבר נעצה ציפורניה בלבך. אז מה? "קום התנערה עם חלכה"? כן.

(אמיר)

קישור קבוע

נעמי פולני מתקרבת לשנתה התשעים. מוציאה סינגל: "קח את לבי". את המילים כתב חיים חפר כבדיחה שהפכה ללהיט ישראלי בחברה הסלונית של שנות החמישים. את הלחן הביאה נעמי פולני מהטנגו. ליפסינק מדויק? לא ממש בראש מעייניה, אבל התופעה! עיבוד, הפקה מוסיקלית ופסנתר: רמי הראל. שימו לב למילים:

"קח את ליבי, זה לא נחוץ לי יותר, אחרי שבי בגדת, עליו אוותר.

אתמול אהבתני ונשאתני וחיבקתני ונשקתני.

קח את ליבי...

היום לי עצוב ואני מאוכזבת. אני כמו כלב עזוב, בתחנת הרכבת.

קח את ליבי...

כשאני לבדי, אז אני עצובה, תעלה אל חדרי, תעשה לי טובה.

קח את ליבי ...

תעלה אל חדרי, אני מעוצבנת, כשאני לבדי, אז אני מעשנת.

קח את ליבי...

הו הגשם דולף, אוזנינו תשמענה, לב דופק אל מול לב, אל תלך אל שושנה.

קח את ליבי... "


קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

1. דרוש/ה מפיק/ה לקבוצת התיאטרון "אורתו-דה"...

2. להפקת תיאטרון ברחובות, דרוש שחקן...

מעבר לדף: אודישנים דרושים

קישור קבוע


"המליאה" – דלת פתוחה

(צילום: ירון פרידמן)

דלת פתוחה ליוצרים ולכל אחד ואחת.
פגישה דו-שבועית נינוחה עם קבלת שבת

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה.

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

משך הפגישה: 3 ש' בערך.
20 שח לכיסוי הוצאות, כולל כיבוד.
הפגישה הבאה:

יום ו', 3.3.2017, בשעה 16:00

תיאטרון החדר, רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

היטלר

"משחק נדיר!"  (צבי גורן, אתר הבמה)

"ביצוע וירטואוזי!"  (חיה בראל, קול ישראל, רשת א', "שורה ראשונה")

"חוויה נהדרת!  (יוני איתיאל, קול ישראל, רשת ב', "מה יהיה עם יואב גינאי")

בקרוב הוא חוזר

טל': 03-5171818, 052-340-1478

 

נו-אקסיט

דרמה בעוצמה נדירה!

הוצגה שנים רבות - חוזרת לחדר בגרסה חדשה!

שתי נשים וגבר נכנסים לגיהינום משולש

בקרוב הם חוזרים

טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715

 

הנוסע הסמוי

"משחק ובימוי מעולים, מעניין ומרתק. מיוחד ומומלץ בפה מלא"

(אלי ליאון, מבקר התאטרון של אתר מוטק'ה).

מונודרמה מבוססת על מקרה היסטורי:

רב חובל ישראלי מגלה על סיפון ספינתו נוסע סמוי.

בקרוב הוא חוזר.

טל': 03-5171818, 054-524-2461

 

המשרתים

"דווקא כשעלטה גדולה יורדת על התיאטרון הישראלי וכולם פוחדים מהצל של עצמם, מצליח תאטרון החדר של אמיר אוריין לשבור שתיקה, ומעלה את 'המשרתים', עיבוד ישראלי עדכני ל'המשרתות'" (מעריב, "האור בקצה המנהרה", דנה שוכמכר, 06.12.2015).

עיבוד חדש: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל (פרס העיבוד בפסטיבל הפרינג' 2015)

בקרוב הם חוזרים

טל': 03-5171818, 050-849-7715

 

אי.וי. כן או אי.וי. לא - תיק פוריות

על נשיות אנושיות וטיפולי פוריות. מה המחיר של להיות אמא בכל מחיר?  יצירתן הנועזת של איריס הרפז ואסנת שנק יוסף בהפקת המרכז לתיאטרון של עכו

מאת ובביצוע: איריס הרפז. בימוי: אסנת שנק יוסף

במאי מלווה : יניב מויאל. מוסיקה מקורית ועריכה מוסיקלית : שי בן יעקב ואיריס הרפז

יעוץ אמנותי: סמדר יערון ואמיר אוריין - תיאטרון החדר

יום האישה בתיאטרון קרוב, יום ד', 8.3.2017 בשעה 20:30. טל': 03-688-5004

 

מונולוגים לשחקנים/ות בדוא"ל שלך

קבלו חינם, את קובץ המונולוגים של תיאטרון החדר.

קובץ PDF המכיל יותר ממאה מונולוגים נפוצים. כתבו אל הדוא"ל שלנו.

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב יוסף הנשיא 5, תל אביב
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il