הצטרפו לאיגרת השבועית

אתה מדבר על העולם, ואני מהרהר לעצמי: מעניין מאד. אתה מדבר על עצמך, ואני מתרגש: עכשיו אני מבין אותך.


האיגרת השבועית

יום ה', 2016 . 9 . 8

-------

לימודי המשחק והבימוי

בקורסים המרוכזים

של תאטרון החדר

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------

-------

נו אקסיט

יום ה', 15.9.2016, 20:30

-------

המליאה

יום ו', 16.9.2016, 16:00

-------

פרטים במדור אירועים

-------


באיגרת זו:

•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: אני האמיתי
•   מדברים על תאטרון החדר: רננה רז
•   פירור: פגיעה
•   אודישנים דרושים: לרגע
•   אירועים: לוח קטן

יש תאטרון שהוא בידור.

יש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית

כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם)

 

"מהו האני האמיתי שלי? אני לא יודע מהו האני האמיתי שלי. אני מוכרח למצוא את האני האמיתי שלי" - אמר האיש הנבוך וקנה כרטיס אל הקוטב הצפוני.

"זהו האני האמיתי שלך" - אמר לו מוכר הכרטיסים.

"אם כך" - אמר האיש הנבוך - "קח בחזרה את הכרטיס הזה ותן לי כרטיס אל האושר".

"זהו האני האמיתי שלך" - אמר לו מוכר הכרטיסים.

"אם כך" - אמר האיש הנבוך - "קח בחזרה את הכרטיס הזה ותן לי כרטיס פתוח".

"זהו האני האמיתי שלך" - אמר לו מוכר הכרטיסים - "ועכשיו אני סוגר את הקופה הזאת, כי כל הכרטיסים נמכרו".

(המעגל הפתוח עמ' 31)

 

אנשים מהלכים במסלול חייהם ומעת לעת, בתדירות משתנה על פי מצוקות המתרגשות עליהם, הם שואלים את עצמם, מהו האני האמתי שלי?

 

פרנץ קפקא שאל את עצמו שאלה זו בכל יצירה שקדח ממוחו השופע. "לפני שער החוק" הוא סיפור קפקאי קצר, קודר ובעל מסר מדכא: האדם לעולם לא יוכל להיכנס בשער החוק. הוא לעולם לא יוכל לגאול את עצמו. שנים רבות דחיתי את המסר הזה כי ידעתי שעלי להאמין שהאדם נועד לגאולה וכל השאר הוא מאבק יצירתי למימושה. על כן, מוכרח היה לבוא הרגע שבו הבנתי מהי התשובה לדיכאון של קפקא: האני האמתי שלי. כתבתי את הקטע "אני האמיתי".

 

"החוק" במובן של גאולת האדם, לא בשמיים הוא ולא בידיו של שלטון כלשהו המציב שומרים כדי שאנשים מן היישוב לעולם לא יוכלו לבוא בשעריו של החוק. "החוק" הוא אחת מהצורות הזמינות לאדם של זהות אישית גואלת, של אני אמיתי שלו.

 

אנשים מבקשים לעצמם אני אמיתי אחד, יחיד ומיוחד, קבוע, בלתי משתנה לעולם ולנצח נצחים. זה מה שביקש קפקא לעצמו בהעמידו את כפילו אל מול שער החוק. זה אני האמיתי שמבקשים לעצמם חסרי אונים ומוחלשים בעומדים בפני הרשויות. זו סיבת כישלונו של הכפיל של קפקא אל מול שער החוק. אבל החוק אינו אחד. רק המוסר האוניברסאלי מתקן העולם הוא אחד. לחוק יש שערים רבים. אם שער החוק הזה סגור, פתח אותו, סלק את השלטון הדכאני, חפש שער אחר. עשה לך שער משלך. קבע את התיקון שלך בעצמך.

"אני האמיתי" הוא מלוא הטנא אפשרויות. הוא כל מה שאתה אומר, כותב, משחק, מצייר, שר, מחולל.

 

דיאלוג בחדר החזרות

- אמרת ש"אני האמיתי" הוא אפשרויות. הוא גם מה שאתה לא?

- כן.
- איך?

- אפשר להדגים זאת באמצעות טקסט כלשהו.

- אין לי טקסט.

- מה דעתך לקחת את הדף שעליו מודפס הקטע "אני האמיתי" והוא יהיה הטקסט שלך?

- טוב.

- תאר לעצמך דבר אחד שאתה לא.

- שאני לא?
- כן.

- אני סתם ממציא: "אני לא טיפש".

- טוב. ההמצאה שלך היא היצירה שלך. ועכשיו: אם הטיפש היה מגיש את הטקסט הזה, איך היה עושה זאת.

- אבל אני לא.

- כמובן שאתה לא. אנחנו משחקים את הדמות ובמשחק אתה לא מוכרח להזדהות עם דמות, רק להיות מעט אמפטי אליה.

- אני לא יודע.
- טוב. אם הטיפש היה פסל שיושב בכיסא הזה, איך הוא היה יושב?

- ...ככה...

- מצוין. ואם מתוך הפסל הזה היה יוצא קול, איזה קול היה יוצא ממנו?
- ...כזה, גבוה...

- טוב. ואם הפסל הזה, בקול הזה הגבוה, היה אומר את הטקסט, איך הוא היה נשמע?

(השחקן מגיש את הטקסט)...

תודה, מצוין! קאט.

- הבנתי... יש בזה תקווה.
- כן.

 

שלכם באהבה,
אמיר

קישור קבוע

רננה רז מדברת על לימודיה בתיאטרון החדר: "כאן למדתי כיצד להיות אדם-יוצר".
בימוי: שלי גורל. צילום: גיא דוידי.


קישור קבוע

"העובדה שהוא מוגדר בפי רבים כטיפש, לא עוזרת לי. הביקורת שלו פוגעת בי כאילו היה חכם".

קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

מעבר לדף אודישנים דרושים

קישור קבוע

נו-אקסיט – חוזרת!

קלסיקה של תיאטרון החדר!

הוצגה שנים רבות בעבר - חוזרת לחדר בגרסה אקטואלית מתמיד!

שתי נשים וגבר נכנסים לגיהינום משולש, לעשות את חשבון הנפש שלהם.

דרמה בעוצמה נדירה.

בעקבות ז'אן פול סרטר.

גרסה עברית ועיבוד: אמיר אוריין

בימוי: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל.

משתתפים: אבי גיבסון בר-אל, לאנא פאהום, ענבר קרסל.

בתפקיד המארחת: דורית אבנט.

(מידע על הגרסה הקודמת)

יום ה ', 15.9.2016 , בשעה 20:30,  בחדר

כל המקומות הוזמנו

 

"המליאה" של תיאטרון החדר

דלת פתוחה לכולם. פגישה דו-שבועית נינוחה

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה

יוצרים יכולים לבדוק קטעים חדשים שלהם

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

20 שח כולל כיבוד. טל': 03-5171818, 052-340-1478

משך הפגישה: 3 ש' בערך.

הפגישה הבאה:

יום ו', 16.9.2016, 16:00

20 ש"ח כולל כיבוד.

רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

בין הכיסאות

מופע תיאטרון-תנועה פואטי

שש יוצרות במופע המשלב טקסט שירי, תנועה, שירה ומחול בוטו.

היוצרות: נעמי בראלי, אור זיגלבאום, זהבה מנולי, יעל כספי-בלטש, נטע עזצדוק, אסנת ראם.

במסגרת "המליאה" של תאטרון החדר, ביום ו', 16.9.206, בשעה 16:00, בחדר.

 

דתיים וחילוניים בתיאטרון ובמחול בישראל

יום עיון במסגרת פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

המכללה האקדמית גליל מערבי - החוג ללימודי תיאטרון

אודיטוריום הבניין ללימודי סביבה

(לזכרה של ד"ר שוש אביגל)

יום רביעי, י"ז תשרי, התשע"ז, 19 באוקטובר 2016

ההשתתפות ללא תשלום מותנית בהרשמה מראש: yomiun123@gmail.com   

054-325-6380 צופיה,  052-578-3272 רוית

כל הפרטים: כאן.


טל השילוני מארחת את אמיר אוריין

ב-88 אף אם. שודר לראשונה: 21.7.2016, 15:00-17:00

התכנית זמינה לצפייה בדף הזה עוד שלושה חודשים חסר חודש ושלושה שבועות - מהיום. תיהנו:

http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2083147


מונולוגים לשחקנים/ות:

לקבלת קובץ מונולוגים חינם (מכיל כמאה מונולוגים): (הדוא"ל שלנו)

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב יוסף הנשיא 5, תל אביב
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il