הצטרפו לאיגרת השבועית

"כל מה שאני עושה היום, מתכתב בדרך זו או אחרת, עם הבסיס הרחב והמוצק שקיבלתי בתיאטרון החדר" (אלון אבוטבול, שחקן ובמאי, בוגר תיאטרון החדר)


האיגרת השבועית

יום ה', 2016 . 11 . 3

-------

לימודי המשחק והבימוי

בקורסים המרוכזים

של תאטרון החדר

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------

-------

המליאה - דלת פתוחה

יום ו', 11.11.2016, 16:00

-------

בין הכיסאות

מוצ"ש, 12.11.2016, 16:00

-------

נו אקסיט

יום ג', 15.11.2016, 20:30

-------

המשרתים

יום ו', 18.11.2016, 10:30

-------

היטלר

יום ג', 29.11.2016, 20:30

-------

פרטים במדור אירועים
-------


באיגרת זו:

•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: במחיר עפעוף אחד
•   יוצרים בחדר: אימא כוכב
•   אודישנים דרושים: לרגע
•   אירועים: לוח קטן

יש תאטרון שהוא בידור

ויש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

אומרים שעיניים הן ראי לנפש. אם כך, אולי נכון לומר שעפעפיים הם מחסומים.

מקובל לחשוב, כי עפעוף, בזמן דיבור או הקשבה, הוא סימן להסתגרות, ניתוק, או פחד מקשר. זו דעה שאינה עומדת במבחן המציאות. קודם לכול, עפעוף הוא תגובת הגנה אוניברסלית ואוטומטית. מקור העפעוף המסוים יכול להיות גם בבעיה אורגנית כלשהי, או בהרגל קדום, 

 

מבט ישיר ללא עפעוף כלל איננו בהכרח סימן ליצירת קשר טוב ואמינות בהופעה. יש המבקשים מבן/בת השיח שלהם, שיביטו בהם בעיניים פקוחות לרווחה. הם אומרים שבכך נבחן הקשר הטוב. אבל בעלי ניסיון יודעים, שאפשר להביט בזולת בעיניים בולטות מרוב מאמץ ליצירת קשר וללא עפעוף ובכל זאת לא יהיה שם קשר כלל. לכל היותר תהיה שם אטימות של מומיה קפואה בזמן.

 

ערובה לקשר

כלומר: עיניים פקוחות אינן ערובה לקשר. חשוב יותר לדעת ולתת ביטוי לחוויה האישית, שמאחורי העיניים הפקוחות. אם החוויה האישית היא במצב זורם ופתוח - יש קשר, בין אם מביטים בזולת ובין אם לאו. אם היא במצב של סגירות - אין קשר, וכאן לא יועילו עיניים קרועות לרווחה כמצוות אנשים מלומדה. ההקפדה על חוויה פתוחה חשובה יותר מעיניים פקוחות. בעניין זה אין הבדל בין מדיום למדיום, או בין מצב בימתי אחד לאחר. נכון שהעפעוף בולט יותר בצילומי תקריב על במת הצילומים, מאשר על במת התיאטרון או על במת הנואמים בכיכר, אבל זהו הבדל טכני שולי. עקרון הפתיחות והסגירות נכון בכל מקרה. לכן אין להגזים לשום כיוון. מותר לעפעף ולמצמץ בתחום האירוע האמנותי כמו בתחום המציאות. לפחות בתחום האירוע האמנותי נקודת המוצא היא: אם הייתי עושה זאת במציאות, כיצד הייתי עושה זאת?

 

מבע של כוכב

מי שסבור שהוא סובל מעפעוף יתר, יכול לבצע את התרגיל הפשוט מאד הבא. רצוי לעשות זאת כשאין איש בסביבה. הוא טוב גם למי שמבקשים להיראות מצד אחד סמכותיים, מצד שני פגיעים, כלומר, לגעת בכריזמה של כוכב קולנוע הוליוודי קלאסי:

 

מציבים לפנינו מצלמה כלשהי ועומדים מולה בעמידה זקופה, ללא תנועה ובעיניים פקוחות באופן סביר, לא מוגזם, במרחק מטר או שניים ממנה. כל מצלמה טובה לכך, גם קטנה, גם מכשיר טלפון. לחילופין אפשר להתבונן בידית של דלת, בפינת ארון או בחפץ כלשהו. מחליטים על פרק הזמן המתאים. תחילה אפשר לעשות זאת למשך 60 שניות בלבד. זה מספיק. תאורת המקום תהיה בינונית עד חזקה. במשך פרק זמן זה מביטים באובייקט שלכם מבלי לעפעף ואפשר לדבר אליו במונולוג פנימי או מוחצן. אפשר לדבר בעל-פה טקסט ידוע מראש או לאלתר ולעקוב אחר השינויים החלים בחוויה האישית המידית שלנו.

כריזמה נעימה!

 

(המעגל הפתוח, גרסה מעודכנת, עמודים 35-36)

 

שלכם באהבה,

אמיר

קישור קבוע

כתבה וביימה: עדי חג'בי. שחקנית: לאנא פאהום. קטע מערב מונולוגים-דיאלוגים של תאטרון החדר שהתקיים בתאטרון יפו, 2013.


קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

מעבר לדף אודישנים דרושים

קישור קבוע

היטלר

(צילום: מיכל ברץ קורן. איפור: יסמין מגן)

"זהו מבצע של משחק נדיר!"  (צבי גורן, אתר הבמה)

"ביצוע וירטואוזי!"  (חיה בראל, קול ישראל, רשת א', "שורה ראשונה")

"חוויה נהדרת!  אמיר אוריין מתגלה כפרפומר יוצא מן הכלל".  (יוני איתיאל, קול ישראל, רשת ב', "מה יהיה עם יואב גינאי")

"אמיר אוריין בהופעתו האינטנסיבית, עושה את הבלתי אפשרי. הוא מחשמל ומצמרר ומחייה לפנינו את המפלצת המתועבת ביותר שידענו".  (אליקים ירון, קול ישראל, רשת ב', "בחצי היום" וגם "מעריב")

"תצוגת משחק מדהימה. אירוע שהוא בדיוק ברוח הזמן!"  (יואב איתמר, עורך, מנחה, מבקר)

"הצגת יחיד מופלאה!"  (תמי מולד-חיו, מבקרת תרבות וחברה)

אם היטלר היה נכנס אל החדר, מה הוא היה אומר? טרגי-קומדיה אפלה.

מחזה: טובה רוגל ואמיר אוריין

בימוי: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל

משחק: אמיר אוריין

החדר החדש: רחוב יוסף הנשיא 5, תל אביב

למנויי האיגרת 40 ש"ח במקום 60 ש"ח

כולל קפה, תה, מים ושטרודל

יום ג', 29.11.2016, 20:30 בחדר

טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715

(היטלר - דף באתר החדר)

(לקבלת התכנייה)


 

נו-אקסיט – חוזרת!

(צילום: אמיר אוריין)

קלסיקה של תיאטרון החדר!

הוצגה שנים רבות בעבר - חוזרת לחדר בגרסה חדשה!

שתי נשים וגבר נכנסים לגיהינום משולש, לעשות את חשבון הנפש שלהם.

דרמה בעוצמה נדירה.

בעקבות ז'אן פול סרטר.

גרסה עברית ועיבוד: אמיר אוריין

בימוי: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל.

משתתפים: אבי גיבסון בר-אל, לאנא פאהום, ענבר קרסל.

בתפקיד המארחת: דורית אבנט.

(מידע על הגרסה הקודמת)

40 ₪ כולל שתיה וכדורי שוקולד.

יום ג', 15.11.2016, בשעה 20:30, בחדר

טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715

 

הנוסע הסמוי

בקרוב הוא חוזר

טל': 03-5171818, 054-524-2461

(הנוסע הסמוי - וידיאו)

 

המשרתים

(צילום: יח"צ)

"דווקא כשעלטה גדולה יורדת על התיאטרון הישראלי וכולם פוחדים מהצל של עצמם, מצליח תאטרון החדר של אמיר אוריין לשבור שתיקה, ומעלה את 'המשרתים', עיבוד ישראלי עדכני ל'המשרתות'" (מעריב, "האור בקצה המנהרה", דנה שוכמכר, 06.12.2015).

בעקבות ז'אן ז'אנה. תרגום: עדה בן נחום.

עיבוד חדש: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל (פרס העיבוד בפסטיבל הפרינג' 2015)

בימוי, עיצוב תפאורה ותלבושות: אבי גיבסון בר-אל

שחקנים יוצרים: אביאל שיליאן, טל דנינו, מוטי רוזנצוויג

ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין - תיאטרון החדר

ע. במאי וייעוץ חזותי: רינת מוסקונה

הפקה: "אורתו-דה" - מנהל אמנותי ינון צפריר

40 שח כולל שתיה קלה ומתוקים

יום ו', 18.11.2016, בשעה 10:30 בחדר

טל': 03-5171818, 050-849-7715

 

"המליאה" של תיאטרון החדר

(צילום: ירון פרידמן)

דלת פתוחה ליוצרים ולכל אחד ואחת.
פגישה דו-שבועית נינוחה עם קבלת שבת

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה

יוצרים יכולים לבדוק קטעים חדשים שלהם

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

משך הפגישה: 3 ש' בערך.
20 שח לכיסוי הוצאות, כולל כיבוד.
טל': 03-5171818, 052-340-1478

הפגישה הבאה:

20 ש"ח כולל כיבוד.

רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

יום ו', 11.11.2016, בשעה 16:00

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

בין הכיסאות

(צילום: יח"צ)

מופע תיאטרון-תנועה פואטי

נשים על הקצה – מעבר למקובל והאפשרי

שש יוצרות בקטעים של טקסט שירי, תנועה, שירה ומחול בוטו.

היוצרות המשתתפות:

נעמי בראלי, אור זיגלבאום, זהבה מנולי,

יעל כספי-בלטש, נטע עזצדוק, אסנת ראם.

יעוץ אמנותי:  אמיר אוריין - תיאטרון החדר

תאטרון החדר, מוצ"ש, 12.11.2016, בשעה 20:30, בחדר.

טל': אסנת, 052-323-0588. זהבה: 052-385-1527

 

אלזה לסקר-שילר: עיר של חלום

בעריכת מוטי סנדק, הוצאת סמטאות. ערב השקת הספר. משתתפים:

מוטי סנדק | המסע בעקבות אלזה ויצירותיה הבימתיות.

גד קינר | בין גיא בן-הינום לגיהינום: שירה והיסטוריה במחזה "אניואני".

גלילי שחר | הלילה הארוך וחיי הברואים.

עמינדב דיקמן / אברהם סוצקובר | הומאז' לאלזה לסקר-שילר.

קריאה ממחזות אלזה לסקר-שילר: שלום שמואלוב, לוסי דובינצ'יק.

הנחייה: ענבל בראל.

יום ה', 10.11.2016, בית ביאליק, רח' ביאליק 22, ת"א.

19:00 פתיחת קופות / 20:00 תחילת הערב. 30 ₪

 

ארצכאן

היצירה החדשה של המרכז לתאטרון אלטרנטיבי בשלומי,

עולה בתאטרון נוצר בבת ים, רחוב נפחא,

ביום ד', 16.11.16, במסגרת לילות פרינג', בשעות: 19:00, 21:00.

כרטיסים: 03-6350772. הזמינו עכשיו כי מספר המקומות מאוד מוגבל.

להתראות בשמחה, אדוה


אויב הציבור

בואו בהמוניכם להצגתי החדשה אשר בתיאטרון הקאמרי ע"פ איבסן. עם דן שפירא ומרב פלדמן.

4.11.2016, בשעות 12:00, 21:00

5.11.2016, 17:00.  8.11.2016, 20:30

טל', 03-6060900. קוד הנחה לחברים (בעלות 65 ש״ח) 1853. יונתן אסתרקין.

 

פסטיבל תיאטרון קצר #18 בצוותא 2016

יום חמישי, יום שישי, יום שבת, 24.11.16 - 26.11.16

מנהל אמנותי: רותם קינן

ועדה אמנותית: מולי שולמן, יעל טילמן, גור קורן

קוד 1818 לכרטיסים במחיר 35 שח לסטודנטים - עם הצגת תעודת סטודנט

קוד 2016 לכרטיסים במחיר 70 שח לכל המכותבים של האיגרת

כרטיסים בקופות צוותא טל. 03-6950156 ובאתר צוותא

(כל הפרטים הנוספים - כאן!)

 

מונולוגים לשחקנים/ות:

לקבלת קובץ מונולוגים חינם (מכיל כמאה מונולוגים נפוצים): (הדוא"ל שלנו

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב יוסף הנשיא 5, תל אביב
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il