הצטרפו לאיגרת השבועית

תחום האירוע האמנותי הוא מקום פתוח לכל מה שהדמיון האנושי יכול להמציא. אם אכן כך הדבר, שחררו את התודעה ותתחילו לפנטז.


(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, אמנית מופיעה ומטפלת בתנועה, בוגרת תיאטרון החדר, הבוחנת את הערך התרפויטי המוסף שב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח", בעבודה עם אמנים מופיעים. מנחה: ד"ר אסתר הס, מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

המרואיינים (המשך)

מרואיין 4, ש', שחקן, במאי ומנחה קבוצות. התנסה בשיטה במפגשים פרטניים, במשך 4 שנים ובקורס מנחים קבוצתי במשך שנה. מספר על הגעתו לשיטה:

"שיחקתי בתיאטרון די גדול, והכרתי סוכן שחקנים שאמר לי: 'אתה צריך ללמוד איך לעבור אודישנים. יש מישהו שקוראים לו אמיר אוריין. תלמד אצלו וככה תדע איך לעבור אודישנים.' כך הגעתי לאמיר כדי ללמוד איך לעבור אודישנים, וכדי שסוכן השחקנים הזה ירוויח ממני כמה לירות וגם אני. ואז, אני כבר לא זוכר למה ואיך, החלטתי שאני לומד באופן פרטי, והגעתי פעם בשבועיים."

 

מרואיינת 5, ג', עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת ומנחת קבוצות. התנסתה בשיטה במסגרת קורס מנחים במשך שנה בגיל 32, מספרת על הגעתה ללימוד השיטה:

"מאז ומתמיד אני זוכרת את עצמי כרוצה לשיר. זה היה החלום הראשון שלי, אבל הייתה לי התלבטות בין כיוון אמנותי לבין כיוון טיפולי. בעקבות בן זוג שהיה לי, שלמד משחק והיה מוכשר מאוד ונהרג, הצטרפתי לקבוצת תיאטרון חובבים. זה היה כנראה חלק מהעיבוד שלי לאובדן שלו ולפרידה ממנו. במקביל למדתי עבודה סוציאלית, ולא ידעתי עוד לאן פניי הולכות. אחר-כך דיבר אליי להנחות קבוצת דרמה, אז הגעתי אל אמיר אוריין, כי הבנתי שדרכו אפשר לממש פרויקט כזה של הנחיה."

 

מרואיינת 6, ב', במאית, שחקנית, מורה למשחק ומנהלת אמנותית. התנסתה בשיטה במשך 4 שנים בהנחיה פרטנית, ובמשך שנה בקורס מנחים. מספרת על הגעתה לשיטה:

"הייתי בת 18 ולא התקבלתי לבית-הספר למשחק שרציתי, הגעתי לשלב אחרון באודישנים ואחת הסיבות שלא קיבלו אותי היה שאמרו שאני מתאימה לאחורי הקלעים ושלא בטוח שאני בכלל צריכה לעסוק בתיאטרון. ואז סיפרו לי על מקום מיוחד שקוראים לו תיאטרון החדר ומורה מיוחד שקוראים לו אמיר אוריין. הגעתי לפגישה אישית ראשונה והרגשתי שאני עוברת טלטלה מאוד גדולה, גם רגשית, גם אמנותית, גם בינאישית, ומאז אני שם."

 

(עמ' 40-41)

(המשך יבוא)

לאיגרת השבועית של 2014 . 2 . 6