הצטרפו לאיגרת השבועית

"בתיאטרון החדר יש משהו קסום. זה נובע מהסובלנות, הקבלה, האיכפתיות" (אבי גיבסון בר-אל, במאי ושחקן, מנהל אמנותי של תיאטרון הסמטה, בוגר תיאטרון החדר)


דעות

בגלל הבעת דעות פוליטיות, אריאל זילבר לא קיבל פרס אקו"ם למפעל חיים, אלא רק על תרומתו למוסיקה הישראלית. אחינועם ניני סירבה לקבל את הפרס שלה בגלל שאריאל זילבר מקבל את הפרס שלו.

יוצרים ישראלים שמזמרים את שבחה של המדינה והקהל, יכולים לדבר על כך ללא חשש לפרנסתם. יפה ירקוני ז"ל אמרה פעם מספר משפטים על הצורך בשלום והפסיקו להזמין אותה להופעות וכן הלאה, מימין ומשמאל, מלמעלה ועד למטה ובאלכסון.

אריאל זילבר הוא מקרה מאפיין. הוא תמיד הלך לשיטתו. פעם היה מזמר אנרכיזם. היום הוא מדבר פשיזם. תלוי בכיוון הרוח של התקופה.

יוצרים רבים מעדיפים לשתוק. אריק איינשטיין ז"ל היה זהיר מאד. האם היה עולה על הדעת שאיינשטיין היה הופך לאייקון ישראלי וראש הממשלה היה מגדיר אותו כזמר "ממלכתי", אם איינשטיין היה מפרסם דעות פוליטיות שאינן עולות בקנה אחד עם השקפותיו של ראש הממשלה?

לא.

מסקנה: אנו מקבלים או דוחים יצירה בעיקר על בסיס הידע שלנו על חייו של היוצר ועל דעותיו הפוליטיות. מרגע שנחשפנו לידע זה, הוא הופך לחלק בלתי נפרד מיצירתו. מכאן והלאה הבחירה בידי הקהל, לקבלו או לדחות אותו.

מתוך הניסיון האנושי אפשר להסיק שכל עוד דעותיו של היוצר נמצאות בגבולות ההסכמה של הקהל בזמן נתון – היצירה מתקבלת. חרגו מגבולות אלו – היא נדחית.

-------------- -------------- --------------

המילה האסורה 

לאחר אישור החוק בדבר איסור השימוש במונח .......,:

האם כך ייראה דף העוסק במונח .......

ה....... (קיצור של נאציונל-סוציאליזם, בגרמנית: Nationalsozialismus או בקיצור .......) הוא כינוי לאידיאולוגיה לאומנית טוטליטרית שפיתחה המפלגה הנאציונל-סוציאליסטית (.......) בגרמניה בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. האידיאולוגיה ....... דגלה במשטר טוטליטרי-לאומני, כללה השקפה גזענית בדבר עליונותם של "גזעים" אנושיים מסוימים על פני אחרים, ודגלה בדיכוי והשמדה של בני אדם המשתייכים ל"גזעים נחותים" (במיוחד יהודים וצוענים), לעומת שמירת ה"טוהר" של "הגזעים העליונים", חיסול בני אדם בעלי לקות הנחשבים ל"חלשים", ודיכוי אידיאולוגיות אחרות כגון קומוניזם והדוגלים בהן. בהנהגתו של אדולף היטלר, החלה המפלגה ה....... ליישם את עקרונותיה זמן קצר לאחר עלייתה לשלטון בגרמניה ה....... . בשנת 1933, במהלך השואה ובאמצעות תוכנית "הפתרון הסופי". ה....... נותר האידיאולוגיה השלטת בגרמניה עד כניעת השלטון ה....... ב-1945 בתום מלחמת העולם השנייה.

-------------- -------------- --------------

אנטישמיות

"פעם המונח "אנטישמי" הגדיר מישהו ששונא יהודים.

היום הוא מגדיר מישהו שיהודים שונאים."

(Toronto sun, 1.2.2014)

-------------- -------------- --------------

בריקסטון פאונד

מטבע מקומי, חומר למחשבה






















-------------- -------------- --------------

"ברצוני לאמץ את כולכם אל לבי ולומר לכם

כי הדבר אשר הכתיב את בואי למקום זה,

הוא הרגש הטהור והאציל של בן גזע נבחר,

אל בני גזע נבחר".

(היטלר, "הוידוי האחרון של אדולף היטלר")

--------------

"אתה יכול לדבר על מה שאתה רוצה לדבר
אבל לא על כל מה שאתה רוצה לדבר".

(פאולינה, "העלמה והמוות")

--------------

קטן זה יפה.

אינטימי זה נכון.

(אינטימיזציה של האירוע האמנותי)

-------------- -------------- --------------

הטלוויזיה החברתית

סרטונים ומבזקים   

(אהוד שם טוב, 052.5433100)

-------------- -------------- --------------

הירקון 70

מהדורת חדשות שבועית

לאיגרת השבועית של 2014 . 2 . 6