הצטרפו לאיגרת השבועית

"בתיאטרון החדר למדתי שאתה שחקן, גם אם אתה נמצא בעבודה אחרת, כי במהות שלך אתה שחקן" (רננה רז, אמנית יוצרת, בוגרת תיאטרון החדר)


(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, הבוחנת את הערך התרפויטי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח" בעבודה עם יוצרים מופיעים. מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

2.א. רשות – חופש פנימי (המשך)

אחד המרכיבים בבניית העצמי הוא היכולת לתת לעצמנו רשות וחופש פנימי פשוט להיות העצמי המלא שאנחנו. נושא זה עלה בהרבה מן הראיונות שביצעתי, כיכולת שקיבלה תוקף אצל אנשים בעת לימוד השיטה.

 

מרואיינת 5, ג', עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת ומנחת קבוצות:

"יש לך את היכולת לבחור, את יכולה להגיב ואז מהמקום הזה של חופש את יכולה לבחור את מה שבאמת נכון לך."

 

מרואיינת 6, ב', במאית, שחקנית, מורה למשחק ומנהלת אמנותית:

"כשפגשתי בשיטה, הבנתי שאני פוגשת בדבר מאוד מיוחד שלא ראיתי לפני כן ולא חוויתי דבר כזה בעוצמות כאלה, מעבר לכך שאמיר הוא מורה מדהים וצורת ההכלה גם של החדר, השיטה, היא מאפשרת לך להיות מי שאת."

 

מרואיין 9, א', שחקן ומנחה קבוצות:

"הדבר הזה של לבוא ולהתחבר למקום שבו אתה נמצא, לחוויה אישית, זה נתן רשות, שאתה בא עם מה שאתה לבמה ומי שאתה זה מי שעל הבמה וזה הכי טוב, מה שיש לך טוב, אני מאוד מאמין בזה ולא הייתה לי דרך לעשות זאת קודם."

 

(עמ' 73, המשך יבוא) 

לאיגרת השבועית של 2015 . 7 . 30