הצטרפו לאיגרת השבועית

"בתיאטרון החדר למדתי שאתה שחקן, גם אם אתה נמצא בעבודה אחרת, כי במהות שלך אתה שחקן" (רננה רז, אמנית יוצרת, בוגרת תיאטרון החדר)


קורות חיים

הפסיכולוגית שלי

מתה מסרטן

שפגע לה במרכז הדיבור

במוח.

 

הפסיכולוג הבא

היה בכור שטן

והוציא ממני

דיבורים בכוח.

 

פסיכולוגית נכבדה

דיברה על חרדה

ומה שהיה לי לומר

נאלצתי לצרוח.

 

הפסיכולוגית הבאה

תמיד דיברה בטלפון

ולא הייתה לה הזדמנות

לשמוע.

 

הפסיכולוג האחרון

הביא אותי לבכי

כשחשבתי שאינני

מטופל טוב.

אז הכרתי אותך

ולמדתי ממך

ובמקום לדבר
התחלתי לכתוב.
----------------------------

החוטובלים

 

מה אני אגיד לכם חבר'ה, החיים מעניינים כמו קללה סינית עתיקה. אדם יוצא בבוקר מהבית ולא יודע איזה חוק יחוקקו חברי הכנסת למענו. מי יודע אולי מחר בבוקר יפציע חוק שאומר שכל אדם שיוצא מביתו חייב לחבוש תחתונים לראשו או שיוצא להורג, או שעליו להפיק כמות מסוימת של אור שמש ממלפפונים, או להתמודד עם ברירת קנס.

 

מי יכול להתמודד עם החור השחור בקודקודה של מירי רגב, מי יתקע כף לידו של האדם הפשוט שלא ייפול ברחוב מן האגו של ציפי חוטובלי אל תהומות האי.קיו שלה, ועוד לא דיברנו על ח"כ כרמל שממה ואופיר הכוני הזכורים לטוב.

 

בשבוע שעבר נתבשרנו שהצמד חמד שהזכרתי לעיל הציעו הצעות חוק, אחת יותר מבריקה מהשנייה. הצעות החוק כל-כך מבריקות, שצריך למרוח קרם שיזוף על העיניים כשבאים לקרוא אותן:

 

מירי רגב הציעה לשלול את רישיון הנהיגה מן המשתמטים מהצבא. כמה משעמם להסביר שוב ושוב שאין במדינת ישראל משתמטים. יש את אלה שהצבא בחר לא לגייס, או לשחרר מוקדם. כל התעללות נוספת בהם היא לא מידתית, לא חוקתית, לא הגיונית ולא דמוקרטית. מצד שני גם מירי רגב לא.

 

הצעת החוק השנייה היא של ציפי חוטובלי, שעם שם כזה אין ספק שהיא טיפוס לחוץ ומר נפש שלא חווה הרבה מערכות יחסים אינטימיות, ודי לחכימא ברמיזא מהצעת החוק שהיא מנסה להעביר שלכל ידוע בציבור יכול להיות ידוע בציבור אחד או ידועה בציבור אחת ותו לא. יש שיאמרו שזה קשור למוסר ולמניעת ביגמיה, לא נכחיש זאת, אבל גם אני לא זוכר ששמעתי הרבה אנשים מתלוננים על המצב. ואז הבנתי, נצנצה במוחי השאלה הנעלמה והבנתי, שבסוף כל משפט שמתחיל בציפי חוטובלי יושב ערבי עם נרגילה, והכול נועד איכשהו לדפוק את הערבים, את הביגמיה שלהם, ואת רישיונות הנהיגה שלהם. אני מוכן להתערב איתכם.

 

יש הטוענים שלרדת על החוטבליות והחוטובלים למיניהם זה מעשה אנטי-דמוקרטי משום שאם אני השתתפתי בבחירות וקיבלתי לפי עיקרון ההסכמיות שהאפסים האלה ישלטו עליי אז אני צריך לקבל בהכנעה את השלשול החוקתי שלהם. אלא שבכל מדינה מסודרת יש חוקה והחוקה אומרת מה זה צרפתי ומה זה אמריקאי ומה לא. כך למשל, כאשר ניסו בצרפת להעלות את גיל הפרישה מ-60 ל-62 יצאו הצרפתים להפגנות בטענה שזה לא צרפתי ולא חוקתי. יש משהו שאפשר לומר שהוא לא ישראלי? כאן, כפי שילמדו אתכם ספרי האזרחות, גם אם לא סופרים את הערבים, יש שש גישות שמנסות לכופף את הידיים אחת לשנייה וככה בדיוק אנחנו נראים.

 

יכול להיות טיעון מוסרי שידועים בציבור זה ביגמיה וברוב מדינות המערב זה לא חוקי ולא מוסרי. אבל, אלף: בארץ יש ביגמיה, גם יהודית, ובית: אם רוצים לאסור ביגמיה, יש חוקים קיימים ולא חייבים לחוקק עוד חוקים.

צפו לעדכונים.

---------------------

 

- "בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית

יושב אריתראי עם אופניים,

גם אם הוא מתחיל באילת,

נגמר בערוץ 2".

אמרתי לו:

"העולם ישפוט בינינו,

בתוך בועת שתיקתו,

הולך ונשחק מצפוננו".

לאיגרת השבועית של 2010 . 12 . 2