קטע ארכיון. קיץ 2008, "מונודיא" - ערב מונולוגים-דיאלוגים על הגג של תאטרון החדר. כתבה וביימה מירה אלפרן. מגישה שרון בורשטיין, שאחר כך הפליגה למחוזות הטלוויזיה, אהובת קהל ילדים ומבוגרים.
"כל מה שאני עושה היום, מתכתב בדרך זו או אחרת, עם הבסיס הרחב והמוצק שקיבלתי בתיאטרון החדר" (אלון אבוטבול, שחקן ובמאי, בוגר תיאטרון החדר) |
האיגרת השבועיתיום ה', 2016 . 4 . 14------- לימודי משחק ובימוי בתאטרון החדר טל': 03-5171818. מידע נוסף כאן. ייעוץ אישי: אמיר אוריין, 052-340-1478 ------- ------- "רגשות מעורבים" זוכה פרס הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל אפוס 7 מועדי הקרנה חדשים באיגרת זו במדור "אירועים" ------- היטלר, הנוסע הסמוי, המשרתים בקרוב הם חוזרים ------- פרטים באיגרת -------
קטע ארכיון. קיץ 2008, "מונודיא" - ערב מונולוגים-דיאלוגים על הגג של תאטרון החדר. כתבה וביימה מירה אלפרן. מגישה שרון בורשטיין, שאחר כך הפליגה למחוזות הטלוויזיה, אהובת קהל ילדים ומבוגרים.
יש תאטרון שהוא בידור ויש שהוא שליחות אישית וחברתית מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם
(רגעים של התבוננות בהתנהגות של בעלי חיים כמשל )
(משך קריאה משוער: 1:30 דקות)
לאטע אחז בשיניו את המקל והניף ראשו בגאווה אל על אבל אף כלב אחר לא שם לב אליו. הוא זינק אל עבר הכלבים וחלף לידם בנהמה שפירושה: תראו אותי ובואו אחריי! הם נענו לקריאה ורצו אחריו. עכשיו היה לאטע נושא הדגל, הכלב הראשון במעלה בלהקה הזאת בחלקת הכלבים אשר בגן. לאטע הוביל את השבט במעגלים גדולים ונהם. אחר כך עצר, שמט את המקל לאדמה והביט בכלבים במבט של אדנות. גם הכלבים עצרו והביטו בו. שוב נהם בקריאה שאפשר לתרגמה במילה אחת: אחרי! ושוב נהרו אחריו כל הכלבים ושוב עצר ונהם. עכשיו הכלבים איבדו עניין בלאטע והמקל שלו ונפוצו לכל עבר. לאטע נותר לבדו. הוא שמט את המקל לאדמה, הביט בו רגע קצר, נטש אותו והלך משם. המקל נותר על האדמה וכבר לא היה דגל ולא שרביט המלוכה של כלב האלפא. עכשיו הוא היה ענף קטן ויבש, מוכן לשכחה. כמה קצרה נראית תהילת עולם לאחר שחלפה. בלילה יחלום לאטע על דהרת המלכות שלו בגן, עיניו יתרוצצו מתחת לעפעפיו וגופו ינוע בקצב הדהרה וזה יהיה חלום טוב מאד.
שיהיו לנו ימים טובים באהבה,
תיקון לשון - כיצד? לשון מתסכלת היא דיבור בעל אופי של תחרות, דחיה ותוקפנות... תיקון לשון הוא מה שראוי לומר כדי לסייע בריפוי עצמי ובריפוי החברה... מה ראוי לעשות? למעט בשלילה. להרבות בחיוב. לדייק בכוונה...
"ללכת עד הסוף!" ביטוי שפגיעתו רעה והוא המשכם הישיר של "די! לא נכון! לגמרי!", כלומר ביטויים שמותחים את האמירה עד מעבר לקצה גבול האפשר ועד אבסורד. כאן הכוונה למתוח את הפעולה עד מעבר לקצה גבול היכולת האנושית, כלומר עד "הסוף". מהו סוף זה אם לא כיליון ומוות. המקרה היחיד שבו הביטוי "ללכת עד הסוף!" מתאים להתנהגות אנושית, הוא לא עלינו וטפו טפו טפו, התאבדות או מוות בגלל כל סיבה שהיא. כיוון שכיליון ומוות אינם באים בחשבון בהקשר לרוב הפעולות האנושיות, לא נותר אלא "ללכת ככל יכולתנו!" יכולת זו משתנה ומתפתחת והיא מבטיחה המשך חיים של יצירה. על כן לא נותר לנו אלא: "ללכת ככל יכולתנו!", ו"אני הולך ככל יכולתי...!"
אולי יש פה משהו בשבילך. מעבר לדף אודישנים דרושים
רגשות מעורבים פרס הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל אפוס 7 (צילום: גיא דוידי) סרטו של גיא דוידי (בוגר החדר, זוכה פרס האמי הבינלאומי על סרטו "חמש מצלמות שבורות"). ״רגשות מעורבים״ זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב בפסטיבל אפוס 7, 2016, לסרטי תרבות ואמנות בתל אביב. חבר השופטים, שכלל את המבקר הרוסי פטר שפוטיניק, עידית עמיחי והבמאי רם לוי, נימקו את בחירתם ב"רגשות מעורבים": "מלאכת מחשבת מקצועית, מדויק ערוך ומצולם בהקשבה דרוכה לדקויות של החומרים האודיו ויזואליים בהם הוא משתמש. זהו סרט רב פנים...," אמיר אוריין הגשים את כל מה שיוצר חולם עליו. הוא היה שחקן מבטיח ב"הבימה", כוכב קולנוע וטלוויזיה ומבקר שקרע לגזרים את עולם התאטרון השמרני. אבל את התאטרון הבועט שהוא רצה ליצור אף תאטרון לא יכול היה לקבל. ב-1985 פתח אמיר בביתו את תאטרון החדר, העלה הצגות הקוראות-תיגר על הסדר הקיים ולימד תלמידים על פי שיטת המשחק שיצר: שיטת אוריין – המעגל הפתוח. ביום בו מגיעים תלמידי המשחק לצפות בעיבוד הנוקב ל”נו-אקסיט" פורצת המלחמה בעזה. הכעס והתסכול של התלמידים מסתירים רגשות מורכבים יותר, רגשות שאמיר ינסה לנתב למקום בו הם צריכים לבוא לידי ביטוי במלואם - הבמה. צלם ובמאי: גיא דוידי | מפיקים: אנה סומרשף וגיא דוידי | עורכים: יואב גרשון, רובן קורנפלד וגיא דוידי | מוזיקה: נועה קורנברג | מפיק שותף: כריסטיאן מוסבולד | בהשתתפות: אמיר אוריין, אריאל מוטולה, לימור אברהם, איתי בראל, ליאור רודן, יובל דור, מרילוז ריברה סיירה, אבי גיבסון בראל, שלי גורל, רותם זיו, עמירם שניר, גליה לוין, אורלי בויום, ניר בנאי, אביגיל לזר, לאנא פהאום, דניאל לבנון, אמור דנטי, נועה פרומרמן | חברות הפקה: GUY DVD FILMS\ OYA FILMS | בתמיכת: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, מפעל הפיס, Fritt Ord, Alter-Cine Foundation, NRK. (77 דק, עברית תרגום לאנגלית) סינמטק ירושלים: שני, 18.4 - אולם 2, בשעה 19:00 מוצ"ש, 23.4 - אולם 2, בשעה 19:00 קריית טבעון: 9.4, אולם הספרייה סינמטק תל אביב: מוצ"ש, 16.4, בשעה 21:30, במסגרת פסטיבל סולידריות, כולל "השיחה שלאחר הסרט" עם הבמאי גיא דוידי ואמיר אוריין. חמישי, 21.4, בשעה 22:00 שבת, 23.4, בשעה 17:00 חול המועד פסח, יום ג', 26.4, בשעה 21:30 יום שישי, שביעי של פסח, 29.4, בשעה 17:00 מוצ"ש, 30.4, בשעה 17:00 סינמטק הרצליה: 9.5.2016, כולל "השיחה שלאחר הסרט" עם הבמאי גיא דוידי ואמיר אוריין.
היטלר, הנוסע הסמוי, המשרתים בקרוב הם חוזרים...
סדר הפסח האלטרנטיבי של תאטרון החדר הסדר האלטרנטיבי הוא מסורת שהחלה בשנת 2000. זהו טקס שנועד להיות ציון דרך אל חג הפסח. הוא לא נועד להחליף את סדר הפסח המסורתי, אלא להוסיף לו רובד אישי אקטואלי מנקודת מבטו של אדם-יוצר בכלל ומנקודת מבטם האישית של המשתתפים בו והוא מכיל קטעים מתוך הסדר המסורתי וקטעים חדשים. סעודת חג מלאה וצמחונית - מובטחת,
בזכות המשתתפים. נוסח הסדר מופץ באיגרת השבועית של החדר. השנה מתקיים סדר הפסח של תיאטרון החדר ביום ו', ז ניסן, התשע"ו, 15.4.2016, בשעה 14:00, בחדר. כל המקומות הוזמנו.
נועה פרומרמן: סדנת יוגה במדבר שישי-שבת, 15-16.4.2016 הסדנה תתקיים בביתי. הבית גדול ומרווח מאוד, יחד עם זאת, מספר המקומות מוגבל על מנת לשמור על קבוצה אינטימית המתאימה למרחב הביתי. 280 ש"ח כולל 3 ארוחות טבעוניות מפנקות ולינה. להרשמה: Noafru158@gmail.com 050-6-980-809, או בפייסבוק בהודעה פרטית. נועה פרומרמן: מורה מוסמכת לאשטנגה-ויניאסה יוגה בהכשרת שמעון בן אבי, חברה בארגון מורי היוגה. רקדנית בלהקת המחול "אדמה" של הכוריאוגרפים ליאת דרור וניר בן גל. (בוגרת תאטרון החדר, מנחה מוסמכת בשיטת אוריין - המעגל הפתוח)
הסליל האחרון של קראפ מחזה: סמואל בקט תרגום, בימוי ומשחק: דן שורר ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין ההצגה בביתה של אורה הולין רחוב הנרקיסים 8 כפר שמריהו מוצ"ש, 16.4, בשעה 20:00 נותר מספר מצומצם של כרטיסים הנחה למכותבי האיגרת להבטחת מקומכם: dan@danshorer.com
סמדר יערון: הילא הדור השלישי "הילא", החלק השלישי בטרילוגיה “עכו אהובתי”, (קדמו לו: “אום מוחמד”, “נוואל”), מפגיש את היוצרת עם קבוצת נערים ונערות בעכו "הילא"- מילה בערבית שנפוצה בדרך כלל בין הדייגים ופירושה קדימה... 16.4. מוצ"ש, 20:00, תמונע תל אביב./ 24.5. יום ג', 20:00, עכו. / אמיר אוריין - תיאטרון החדררחוב הירקון 29, תל אביב 6801138 |
© 2024 אמיר אוריין תיאטרון החדר | בית | | | אודות | | | לימודים בחדר | | | הצגות ואירועים | | | מולטי מדיה | | | קשר אישי | | | שיטת אוריין | | | חדש | | | מפת האתר |