מרטין מוגילנר, במאי ויוצר מדיה, מדבר על תקופת הלימודים בתיאטרון החדר: "בתיאטרון החדר יש אנושיות, יש רכיבים מהותיים של הקשבה. יש קבלה".
בימוי: שלי גורל. צילום: גיא דוידי.
"תיאטרון החדר? קסם של תיאטרון!" (יורם קניוק, סופר) |
האיגרת השבועיתיום ה', 2016 . 8 . 4עכשיו ההרשמה ללימודי המשחק והבימוי בקורסים המרוכזים ע"פ שיטת אוריין - המעגל הפתוח טל': 03-5171818 מידע נוסף כאן ייעוץ אישי: אמיר אוריין, 052-340-1478 ------- ------- המליאה יום ו', 5.8.2016, 16:00 ------- היטלר, הנוסע הסמוי, המשרתים, אל תתערבו לי בקרוב הם חוזרים מונולוגים מן החורבן, איילת אהבים חדש ובקרוב -------
מרטין מוגילנר, במאי ויוצר מדיה, מדבר על תקופת הלימודים בתיאטרון החדר: "בתיאטרון החדר יש אנושיות, יש רכיבים מהותיים של הקשבה. יש קבלה". בימוי: שלי גורל. צילום: גיא דוידי.
יש תאטרון שהוא בידור. יש שהוא שליחות אישית וחברתית מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם
(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם) יושבים במעגל ומדברים. זה יכול להיות על גלידה ומלוחים, בסלון של חברים מול טלוויזיה או בלי טלוויזיה ובאים אנשים חדשים שעדיין לא מכירים אלו את אלו ולכאורה האווירה חביבה על פני השטח. מתחת לפני השטח, כדבר שבשגרה, רוחשים יצרים... זה יכול להיות בקבוצת למידה, תמיכה, יצירה או כל קבוצה אחרת שבה לפחות חלק מהנוכחים עדיין לא מכירים אלו את אלו.
לכאורה כלום לא קרה ורק מישהו רצה לומר משהו למישהו ותחילה שאל אותו: "מה השם שלך?"
מה כבר קרה? כאילו לא כלום. אבל באמת, מתחת לפני השטח, כדבר שבשגרה, רוחשים יצרים...
א' יושב בתנוחה של מלך או לפחות של נסיך שמכיר בערך עצמו או רק משתוקק שהאחרים יכירו בערכו ואפילו אם הוא יושב בתנוחה שנראית כאילו יש בה ענווה או הצטנעות, הרי שתנועותיו והדיבור בפיו מסגירים את המשאלה לנהל את העולם או לפחות שאף אחד בעולם לא ינהל אותו.
א' אומר: מה השם שלך? ב' מהסס לרגע ואומר: משה. מדוע ב' מהסס לרגע? מה כבר קרה? מה ביקשו
ממנו? את שמו?
א' אומר לב': "טוב, משה...", ואז א' משתתק לרגע קט כדי למצות את רגע השליטה החביב עליו, "משה אמרת?... כן?... טוב משה, מה שרציתי להגיד לך משה, זה ש..."
לא רק שא' מיצה את רגע השליטה, הוא גם ממשיך לסחוט אותו עד שתופיע טיפת הזיעה הראשונה על מצחו של ב' ואם לא תופיע לפחות יוכל לחזות ברעד העצבני הקל ברגלו של ב'... א' ממש מבקש לקנות שליטה ושתהיה טוטלית ושיהיה ברור מי כאן הבוס ועכשיו ב' כבר מתכווץ בכיסאו, שמו נחשף ברבים, ברצונו או שלא ברצונו והוא לא ממש שומע מה אומר לו א'...
לסיכום הקטע: "מר א', לא אשאל אותך לשמך, אלא רק זאת: אתה רוצה לומר למשה את דברך? למה אתה מטריח אותו לומר לך את שמו? מה שמו שייך לעניין? אם אתה רוצה לומר את הדברים שלך לגופו של עניין ולא לגופו של אדם ושמו, מה אכפת לך מה שמו? וודאי זה לא יעשה אותך חבר טוב יותר, קרוב יותר, של משה. להפך, באופן כלל לא מוזר זה ירחיק אותו ממך".
ברגע שבו אילצתי את זולתי לומר לי את שמו מבלי שתהיה לכך שום כוונה מעשית והכרחית, הרי שאני עלול להיתפס כמי שרוצה לקנות לו שליטה על זולתו. הוא נתן לי את השם שלו. אני לא נתתי לו דבר ועכשיו אני הולך להפיל אותו לקרשים עם הטיעון שלי בנושא שעליו משוחחים בקבוצה הזאת. ואפילו אם גם אני אומר לו את שמי, בכל מקרה אני הוא המנהל של השיחה זאת.
ועכשיו לאחר ש-ב' מסר לא' את שמו ולאו דווקא מרצונו החופשי, ב' אולי ידחיק את ההשפלה הרגעית אבל הנקמה בוא תבוא. א' לא יבין אז למה זה מגיע לו.
שלכם באהבה,
אולי יש פה משהו בשבילך. מעבר לדף אודישנים דרושים
היטלר בקרוב הוא חוזר טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715
הנוסע הסמוי בקרוב הוא חוזר 40 ₪. טל': 03-5171818, 054-524-2461
המשרתים בקרוב הם חוזרים בחדר. טל': 03-5171818, 050-849-7715
"המליאה" של תיאטרון החדר דלת פתוחה לכולם. פגישה דו-שבועית נינוחה "מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן", נושא על הפרק, במה פתוחה יוצרים יכולים לבדוק קטעים חדשים שלהם כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות מנחה: אמיר אוריין. 20 שח כולל כיבוד. טל': 03-5171818, 052-340-1478 משך הפגישה: 3 ש' בערך. הפגישה הבאה: יום ו', 5.8.2016, 16:00 20 ש"ח כולל כיבוד. רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב טל': 03-5171818, 052-340-1478
Rana Plaza - כוריאוגרפיה דוקומנטרית ליאת דרור וניר בן גל - הלהקה במסגרת פסטיבל TEL AVIV DANCE יום ו', 5 באוגוסט, במרכז סוזן דלל בתל אביב, בשעה 14:00 ובשעה 22:00 בהשתתפות נועה פרומרמן, בוגרת תיאטרון החדר וחברי הלהקה. אסון ה- Rana Plaza התרחש באפריל 2013. יותר מ-1,100 עובדות מתפרה איבדו את חייהן בקריסת מבנה בן שמונה קומות בבנגלדש. הלחץ של תאגידי האופנה להוזיל את עלויות הייצור מביא להזנחת הפועלות, זלזול בבטיחות בסיסית ותנאי עבודה מחפירים. הבגדים שאנו לובשים? מהיכן הם באו? להזמנת כרטיסים התקשרו עכשיו , 03-5105656, בצירוף קוד ההנחה 5050, כרטיס ב-50 שקלים בלבד.
"אל תתערבו לי!" אנסמבל קוקייה - ביצירה חדשה, מלאה הומור וקצב, מציבה מראה סטירית אל מול אמונות ודעות שעליהן גדלנו. בימוי ותנועה: שרון שלומי נעים. יום ד', 7.9.2016, בשעה 20:30, בחדר
מונולוגים לשחקנים/ות: לקבלת קובץ מונולוגים (מכיל כמאה מונולוגים): (הדוא"ל שלנו)
טל השילוני מארחת את אמיר אוריין ב-88 אף אם, 21.7.2016, 15:00-17:00, התכנית זמינה לצפייה בדף הזה שלושה חודשים חסר שבועיים - מהיום. תיהנו: http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2083147 -------------- -------------- -------------- ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם זכות האדם מס' 4: איסור עבדות
-------------- -------------- -------------- טקסטים מתוך הצגות תאטרון החדר שצופים זוכרים:
"ברצוני לאמץ את כולכם אל לבי ולומר לכם כי הדבר אשר הכתיב את בואי למקום זה, הוא הרגש הטהור והאציל של בן גזע נבחר, אל בני גזע נבחר". (היטלר, במחזה "היטלר") -------------- "אני לא סובל כושים שמביטים לי ישר בעיניים. אני רוצה לישון! לעצום עיניים, לראות את הים הכחול וחרטום מפלח את המים!" (רב החובל, במחזה "הנוסע הסמוי") -------------- "אני העוף השחור, אני השופט והתליין. הלילה אחי, הלילה הוא רק שלנו! ולא של אף אחד אחר. אני חשוף. אני עומד לצאת אל האור. להשתחרר". (סולאנז'-סמך, במחזה "המשרתים") -------------- "למה תמיד אנחנו צריכים לוותר? הפעם אני רוצה שגם הפשיסט הזה יסבול". (פאולינה, במחזה "העלמה והמוות") -------------- קטן זה יפה. אינטימי זה נכון. (אינטימיזציה של האירוע האמנותי) -------------- אמיר אוריין - תיאטרון החדררחוב הירקון 29, תל אביב 6801138 |
© 2024 אמיר אוריין תיאטרון החדר | בית | | | אודות | | | לימודים בחדר | | | הצגות ואירועים | | | מולטי מדיה | | | קשר אישי | | | שיטת אוריין | | | חדש | | | מפת האתר |