הצטרפו לאיגרת השבועית

"כל מה שאני עושה היום, מתכתב בדרך זו או אחרת, עם הבסיס הרחב והמוצק שקיבלתי בתיאטרון החדר" (אלון אבוטבול, שחקן ובמאי, בוגר תיאטרון החדר)


האיגרת השבועית

יום ה', 2016 . 8 . 11

עכשיו

ההרשמה

ללימודי המשחק והבימוי

בקורסים המרוכזים

ע"פ שיטת אוריין - המעגל הפתוח

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------

-------

המליאה

יום ו', 19.8.2016, 16:00

-------

היטלר, הנוסע הסמוי,

המשרתים, אל תתערבו לי

בקרוב הם חוזרים

מונולוגים מן החורבן, איילת אהבים

בקרוב

-------


באיגרת זו:

•   מדברים על תאטרון החדר: עינת ויצמן
•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: להיות מושלמת
•   פירור: הזולת
•   אודישנים דרושים: להיכנס לרגע
•   אירועים: ממו
•   הכתובת על הדיר: פתקים לקחת אתך

עינת ויצמן מדברת על תקופת הלימודים בתיאטרון החדר: "תיאטרון החדר בשבילי הוא ארגז הכלים לחיים ולמקצוע". בימוי: שלי גורל. צילום: גיא דוידי.


קישור קבוע

יש תאטרון שהוא בידור.

יש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית

כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם)

 

ג' הצטלמה לקליפ במסגרת תרגיל "ליפסינק" (התאמת תנועות השפתיים לשירתה של הזמרת ששרה ברקע). אחר כך צפינו בקטע על מסך הטלוויזיה. לדעת כולם היה מוצלח ומרגש מאד. ג' לא מרוצה. היא רוצה לצלם את הקליפ הזה שוב ושוב עד שיהיה מושלם. אני אומר לה שהקליפ יכול להשתפר עוד ועוד אבל לעולם הוא לא יוכל להיות מושלם כי ככה זה בחיים, רק אלוהים מושלם. אנחנו בני האדם, יכולים להשתפר מעת לעת בסבירות מתקבלת על הדעת.

 

לעצמי חשבתי שאם הציפיות שלנו הן מעבר למה שאנו יכולים לעשות בכל רגע נתון והן לא תואמות את המציאות והתנאים הנתונים שבה, הרי שאנו דנים את עצמנו לחיים של תסכול ואומללות. המקרה היחיד שבו אפשר ורצוי ללכת כנגד כל הסיכויים וכל התנאים הנתונים הוא המהפכה, אבל כאן זה לא המקרה. את המחשבה הזאת לא הבעתי בקול כי עדיין לא בא זמנה. אולי אומר לה זאת מחר. בינתיים היא לא מרוצה. ברגע זה המשאלה לשלמות תופחת וממלאה את כל ישותה. אם תתמיד בכך, היא עלולה, במקרה קיצוני, לפגום ביכולת התפקוד שלה.

 

מדוע אין היא מסתפקת במה שעשתה ומקבלת את עצמה בקליפ, שלדעת כל הנוכחים הוא מצוין? גם הסתפקות במה שנראה לרגע כ"מועט" היא ערך אנושי חשוב ומהותי לאדם. היא כמובן לא יכולה "להסתפק במועט". יש לכך סיבות אחדות. אחת מהן: אנחנו (עדיין) חיים בעולם קפיטליסטי. התחרות שהוא כופה עלינו היא הרסנית ומשפיעה לרעה על שיקול הדעת שלנו.

 

אבל הסיבה האוניברסלית, האנושית, האישית, המהותית לתסכול שלה, נובעת מאופיו של המדיום הטלוויזיוני והשפעתו על מצולמים. הוא קיבע את היצירה החיה שלה והנציח אותה. ההנצחה הטלוויזיונית היא תופעה שמאיימת על יוצרים ככלל. לכאורה אין להם עוד שליטה על מה שכבר צולם. הם מביטים בקטע בעיניים כלות ובכל רגע מוצאים עילה לביקורת עצמית מסרסת. בדרך כלל, אלו מחשבות השווא של היוצר ורק במקרים נדירים יש בהן סיבה לצילום מחדש של הקטע וגם אז ההחלטה על כך חייבת לבוא מגורם חיצוני, בעל שיקול דעת רחב יותר ואז מצלמים שוב. זה נדיר מאד. כאן מקובל על הכול שהקטע מצוין ובכל זאת השחקנית מתוסכלת. זהו פרדוקס שחוזר ומופיע במקרים דומים שוב ושוב.
מה עושים?

פשוט מאד. ממש פשוט.

נחוץ מעט פנאי ומעט סבלנות ואז מקרינים בפני היוצרת את הקטע שוב ושוב. ההקרנה החוזרת מפרקת מתחים ומסייעת לתפיסה אישית מאוזנת יותר. לרוב, אחרי ההקרנה השלישית, נוצרת אצל היוצרת לפחות השלמה עם הקיים, אם לא קבלה מלאה. עוד הקרנה אחת והיוצרת עשויה אפילו לקבל את הקיים ואולי אפילו תגיע אז אל מצב נשאף והוא שמחת היצירה.

 

אחרי שלוש הקרנות של הקטע אמרה השחקנית: הבנתי. אני עדיין לא מאושרת, אבל את זה אפתור עם עצמי. הקטע עצמו עובר. תודה!

הנוכחים מחאו לה כפיים.
משל לחיים? כן.

לפני שהולכים לתקן דבר, ראוי לעצור ולשקול ולבחון את הקיים שוב ושוב.

והלוואי ששמחת היצירה תשרה במעונכם תמיד,

שלכם באהבה,
אמיר

 

תרגיל "ליפסינק" במסגרת קורס המשחק בתאטרון החדר. מבצעת אנה מינייב לשיר של נינט טייב "כשאתה כאן". בהשתתפות אודי עוז. הנחייה וצילום: אמיר אוריין.

כדי להסיר כל ספק וכגילוי נאות: השחקנית ג' שבה עוסק המאמר אינה אנה מינייב.


קישור קבוע

- איך אנשים יכולים להיות כל כך שקועים בתוך עצמם ולא לראות את הזולת?

- הזולת? מי זה הזולת?

- אותי! אותי! אני הזולת! אף אחד לא רואה אותי! הזולת זה אני! ומצדי שהעולם כולו שילך לעזאזל!

קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

מעבר לדף אודישנים דרושים

קישור קבוע

היטלר

בקרוב הוא חוזר

טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715

(היטלר - דף באתר החדר) (לקבלת התכנייה)

 

הנוסע הסמוי

בקרוב הוא חוזר

40 ₪. טל': 03-5171818, 054-524-2461

(הנוסע הסמוי - וידיאו)

 

המשרתים

בקרוב הם חוזרים

בחדר. טל': 03-5171818, 050-849-7715

 

"המליאה" של תיאטרון החדר

דלת פתוחה לכולם. פגישה דו-שבועית נינוחה

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה

יוצרים יכולים לבדוק קטעים חדשים שלהם

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

20 שח כולל כיבוד. טל': 03-5171818, 052-340-1478

משך הפגישה: 3 ש' בערך.

הפגישה הבאה:

יום ו', 19.8.2016, 16:00

20 ש"ח כולל כיבוד.

רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

"אל תתערבו לי!"

אנסמבל קוקייה - ביצירה חדשה, מלאה הומור וקצב,

מציבה מראה סטירית אל מול אמונות ודעות שעליהן גדלנו.

בימוי ותנועה: שרון שלומי נעים.

יוצרות משתתפות: לירון איתן, ענת ניסני, שרון שלומי נעים.

כתיבה: המשתתפות ושרונה בוטנרו.

מנהלת הצגה : ויוי יחזקאלי.

הפקה מוסיקלית: Kaboom. צילום: אמיר אוריין.

תלבושות: מירב שחר. תפאורה: ויוי יחזקאלי.

ייעוץ אמנותי:  אמיר אוריין - תאטרון החדר.

יום ד', 7.9.2016, בשעה 20:30, בחדר

 

מונולוגים לשחקנים/ות:

לקבלת קובץ מונולוגים (מכיל כמאה מונולוגים): (הדוא"ל שלנו)

קישור קבוע

טל השילוני מארחת את אמיר אוריין

ב-88 אף אם, 21.7.2016, 15:00-17:00,

התכנית זמינה לצפייה בדף הזה שלושה חודשים חסר שלושה שבועות - מהיום. תיהנו:

http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2083147

-------------- -------------- --------------

ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם

זכות האדם מס' 5: איסור עינוי


-------------- -------------- --------------

טקסטים מתוך הצגות תאטרון החדר שצופים זוכרים:

 

"ברצוני לאמץ את כולכם אל לבי ולומר לכם

כי הדבר אשר הכתיב את בואי למקום זה,

הוא הרגש הטהור והאציל של בן גזע נבחר,

אל בני גזע נבחר".

(היטלר, במחזה "היטלר")

--------------

"אני לא סובל כושים שמביטים לי ישר בעיניים.

אני רוצה לישון! לעצום עיניים,

לראות את הים הכחול וחרטום מפלח את המים!"

(רב החובל, במחזה "הנוסע הסמוי")

--------------

"אני העוף השחור, אני השופט והתליין.

הלילה אחי, הלילה הוא רק שלנו!

ולא של אף אחד אחר. אני חשוף.

אני עומד לצאת אל האור. להשתחרר".

(סולאנז'-סמך, במחזה "המשרתים")

--------------

"למה תמיד אנחנו צריכים לוותר?

הפעם אני רוצה

שגם הפשיסט הזה יסבול".

(פאולינה, במחזה "העלמה והמוות")

--------------

קטן זה יפה.

אינטימי זה נכון.

(אינטימיזציה של האירוע האמנותי)

-------------- 

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב הירקון 29, תל אביב 6801138
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il