הצטרפו לאיגרת השבועית

"תיאטרון החדר? קסם של תיאטרון!" (יורם קניוק, סופר)


האיגרת השבועית

יום ה', 2017 . 3 . 30

-------

המליאה

יום ו', 31.3.2017, 16:00

-------

סדר הפסח האלטרנטיבי של תיאטרון החדר

יום ו', 7.4.2017, 14:00

-------

פרטים באיגרת במדור אירועים

-------

-------

לימודי המשחק והבימוי

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------


באיגרת זו:

•   פינה חמה ליוצר/ת: המעגל הפתוח - "אני קיים!"
•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: דבר אחד טוב
•   פירור: לקבל או לדחות
•   אודישנים דרושים: להיכנס לרגע
•   אירועים: לוח קטן

טאל לוי ובת-חן הוורדי וקשי: אני קיימת

נוצר על פי טקסט מאת אמיר אוריין: "אני קיים".

סרטון מתוך המופע Express your MARGA - מופע לתוך עצמנו ובחזרה.

הרפתקה אמנותית-חברתית-מדעית. מאפשרת לך לגלות צד נוסף בעצמך.

מתאר את המרכז הנפשי אליו אנחנו מגיעים כאשר אנחנו פשוט קיימים...

יצירה, ניהול אמנותי והפקה: טאל לוי ובת-חן הוורדי וקשי

מוסיקה מקורית: רז אולשר. ביגוד: פרנקלין טברס פרשדס

וידאו: פזית דנק, רועי זנטי, מיכאל שבצ'וק, יואב רוט

כוראוגרפיה וביצוע: יסמין וייס

טאל לוי כתבה את:

"ההיבטים הטיפוליים בשיטת אוריין - המעגל הפתוח

- עולם הטיפול במפגש עם עולם הבמה".

 

קישור קבוע

יש תאטרון שהוא בידור

ויש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית

כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם)


בבקשה, ספר על דבר אחד טוב, שראית, שעשית, שאמרו לך, אחד.

גם אם אתה בדיכאון והעולם רע וקר בחוץ ובודד בבית, אמור דבר אחד טוב. אמור לי או אמור לעצמך, אפילו מן השפה והחוצה ואפילו אם הדבר הטוב שונה מחווייתך הפנימית וגם אם הוא נשמע לך ברגע זה טיפשי, לא חשוב, בנלי. אמור דבר אחד טוב. לא ציני, לא אדיש, לא לועג וכל השאר. מה נשאר? הטוב.

 

ראיתי פרח וריחו הילך עלי קסם. נערה נאה. גבר נאה. אמרתי תודה. השמש הייתה חיננית. הירח מקסים. איש ברחוב הקדים לי שלום בחיוך. איש ברחוב רק חייך אלי. חייכתי אל איש ברחוב.

 

אמרתי מחמאה שלצורך הניסוח שלה, הייתי חייב להבין את מעשיו של הזולת, יותר מאשר את החוויה שנגרמה לי על ידו. לרגע ארוך התאמצתי לנסח אמירה שכל כולה מחשבה על הזולת ואפשר גם רק לומר שהדבר נאה הוא, טוב הוא, או מצוין.

 

צופה: זה פתטי!

מנחה: למה אתה מתכוון, פתטי? שני פירושים למילה. האחד הוא "מעורר רחמים". השני הוא "מעורר התרגשות". כל עוד אנשים מאמינים שפתטי מעורר רחמים יותר מאשר התרגשות, המשיח לא יראה את קצה אפו בעולם הזה. התרגשות חסרה לנו. זו שבאה במחמאה. מחמאה מעוררת התרגשות וזו החוויה הפתטית שחסרה לנו.

 

מזה זמן רב אני עוקב אחר תגובות של אנשים ואצל רבים מהם ניתן לאבחן את התכונה הזאת. הם נמנעים מלתת מחמאות לזולתם. מספר פעמים ביקשתי מאנשים להגיב על סרט שראו, הצגה שביקרו בה. הם אמרו: "מה שחסר לי בסרט הזה...!" לא ביקשתי שיאמרו מה חסר להם בסרט. ביקשתי שיאמרו מה יש בו. כל כך קשה היה להם! תחילה היו בהלם. אחר כך כעסו וסופם שהיו מבולבלים. לרגע ניטלה מהם משענת ההרגל השוללני, שכל כך קל להישען עליו והם נדרשו להיות אמפטיים לזולת.

 

הדיאלוג הבא הוא קטע מתוך "מנחה-שחקן-בסיסי", כפי שהוא נעשה בתיאטרון החדר.

שימו לב לתגובות המנחה.

 

מנחה: מה קורה?

שחקן: אני שמח.

מנחה: טוב. האם אפשר להגדיר תחושה?

שחקן: כן. אני חש את התרחבות הריאות עם כל נשימה.

מנחה: טוב. תמונה?

שחקן: אני רואה את הקתדרלה של ונציה ובתוכה אגם.

מנחה: טוב. מחשבה?

שחקן: החיים בזבל אבל אני בכל זאת ממשיך.

מנחה: טוב. רגש?

שחקן: אהבה.

מנחה: טוב. מכל מה שאמרת, מה קיים עכשיו אצלך בצורה בולטת יותר או אולי יש חוויה חדשה?

שחקן: חוויה חדשה.

מנחה: טוב. מה היא?

שחקן: אני רואה את עצמי רוקד זומבה במועדון.

מנחה: טוב. אם זה שרוקד זומבה במועדון, היה אומר את הטקסט של המונולוג שלך, איך הוא היה נשמע?

שחקן: (מגיש את הטקסט)...

מנחה: טוב. מצוין! תודה!

 

האם יש דבר מוזר בדיאלוג הזה? האם מוזר הוא שמנחה חוזר שוב ושוב על המילה "טוב"? אצל מי שעשה "מנחה-שחקן" בתיאטרון החדר, זה כלל לא מוזר אלא חלק מנוף יצירתו. כך גם מי שמחמיא לזולתו, אבל רבים מדי לא עושים זאת ולעיתים קרובות מדי הדבר נראה להם מוזר.

 

צופה: אם אני אחמיא לכל אחד, הם יחשבו שאני רוצה מהם משהו ויתקפו אותי! או יותר גרוע: אם אומר להם שהם טובים הם יעלו את המחיר שלהם!"

מנחה: זו חשיבה מחפצנת. המקור שלה הוא בתפיסה הקפיטליסטית שהשתלטה על התודעה. רק אומללות היא גורמת. היא הופכת בני אדם לחפצים שיש להם מחיר ומשלמים אותו כדי להשתמש בהם. אבל באמת, בני אדם אינם חפצים. הם צדדים בדיאלוג אנושי יוצר.

צופה: ולמה צריך להגיד "טוב" אחרי כל מילה שהוא אומר?

מנחה: לאו דווקא אחרי כל מילה. אפשר אחרי כל קטע, או לפי התנהלותו של הדיאלוג. זהו מסר לזולת על כך שמקבלים אותו, מעודדים אותו, מאמינים בו, מודים לו על התשובה שנתן.

צופה: מה, זה לא ברור מאליו?

מנחה: לא.

צופה: מה, זה כדי שאני ארגיש טוב עם עצמי?

מנחה: לא. זה לא כדי שאני ארגיש טוב עם עצמי, אלא כדי שהוא ירגיש טוב עם עצמו.

צופה: זה כבר ממש יותר מדי! מה אכפת לי אם הוא מרגיש טוב עם עצמו או לא? העיקר שאני מרגיש טוב עם עצמי. מה, לא ככה?

מנחה: לא ככה. להפך, אתה מחמיא לזולתך, לא כי זה מגביר את האהדה אליך. אתה מחמיא כי המחמאה יש לה ערך סגולי בפני עצמה והיא נכונה בפני עצמה בלי קשר לכל טובת הנאה שניתן לקבל באמצעותה. היא לעצמה נכונה!

 

תחילה אני מחמיא כי כך נכון לעשות. אחר כך אני מלמד את עצמי להחמיא באהבה.

כל כך הרבה מדברים היום על תיקון עולם. לומר מחמאה זה לפחות אחד משישים של תיקון עולם, אם לא למעלה מזה.

 

שלכם באהבה,
אמיר

קישור קבוע

היצירה הזאת - לקבל או לדחות אותה? תלוי באידיאולוגיה שלך

עוד הוכחה שמאשרת כי אנו מקבלים או דוחים אירוע תרבות לא על פי הערך הסגולי שלו, אלא על פי האידיאולוגיה שלנו. גולשים אמריקאים נכנסו בהמוניהם לאתר IMDB, והורידו רייטינג של סרט, מבלי שראו אותו כלל ורק לאחר שצפו בטריילר שלו שנמשך 2:16 דקות בלבד (הארץ). שם הסרט: I'm not your Nigger. מניחים שמדובר בלבנים גזענים שמנסים לפגוע ברווחים של הסרט.

קריינות מתוך הטריילר: "הסיפור של הניגרו באמריקה הוא הסיפור של אמריקה". האם הסיפור של הפלסטינים בישראל הוא הסיפור של ישראל? התשובה לשאלה זו מלמדת על האידיאולוגיה של המשיב עליה.


קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

מעבר לדף: אודישנים דרושים


קישור קבוע


סדר הפסח האלטרנטיבי של תיאטרון החדר

(צילום: ירון פרידמן)

הסדר האלטרנטיבי הוא מסורת שהחלה בשנת 2000.

הטקס נועד להיות ציון דרך אל חג החירות. הוא לא נועד להחליף את סדר הפסח המסורתי, אלא להוסיף לו רובד אישי אקטואלי, מנקודת מבטו של אדם-יוצר ככלל ומנקודת מבטם של המשתתפים בו והוא מכיל קטעים מתוך הסדר המסורתי וגם קטעים חדשים.

סדר הפסח האלטרנטיבי מתקיים תמיד ביום שישי שלפני הסדר המסורתי.

סעודת חג מלאה וצמחונית - מובטחת, בזכות המשתתפים: מי שבא לסדר מוזמן להביא מזון או משקה והדבר מוסדר בשיחה אישית בין נציג/ה מהחדר לבין המשתתפים.

השנה מתקיים סדר הפסח של תיאטרון החדר

ביום ו', יא ניסן, תשע"ז, 7.4.2017, בשעה 14:00.

תיאטרון החדר, רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

בהזמנה טלפונית בלבד! טל': 03-5171818, 052-340-1478

בברכת חג חירות שמח!

תיאטרון החדר

 

"המליאה" – דלת פתוחה

(צילום: גיא דוידי)

דלת פתוחה ליוצרים ולכל אחד ואחת.
פגישה דו-שבועית נינוחה עם קבלת שבת

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה.

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

משך הפגישה: 3 ש' בערך.
20 שח לכיסוי הוצאות, כולל כיבוד.

במליאה הבאה, במסגרת "הבמה הפתוחה":

מופע המחול "הקשבה בחמישה פרקים"

יוצרות מופיעות: מור כמורה ותלמה דים (30 ד')

ועוד קטעים של חברי המליאה.
הפגישה הבאה:

יום ו', 31.3.2017, בשעה 16:00

תיאטרון החדר, רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

היטלר

בקרוב הוא חוזר

נו-אקסיט

בקרוב הם חוזרים

הנוסע הסמוי

בקרוב הוא חוזר.

המשרתים

בקרוב הם חוזרים

 

הבזקים של תפיסה מדויקת

שירה, מוסיקה, מחשבות. מגישה משפחת נרדי: ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, בן נרדי ובליווי מוסיקאלי. בהשראת ספר השירה של בן נרדי. אהבה, בגידות, זוגיות ושמחת חיים, פחדים ובדידות, זהות ושייכות וגם על אמת ושקר שבין אדם לעצמו ובין אדם לזולתו. מונולוגים מהעולם אישי, הזוגי ומחדר הטיפולים.

בוקר יום ו', 12.5.2017, 09:45-12:00 (כולל השיחה שלאחר ההצגה)

בית התרבות ע"ש רייזל, רחוב גאולה 12, כפר סבא

60 ₪. לפרטים: רבקה, 0506-323363, חן, 0506-702727

 

מונולוגים לשחקנים/ות בדוא"ל שלך

קבלו חינם, את קובץ המונולוגים של תיאטרון החדר.

(קובץ PDF המכיל יותר ממאה מונולוגים נפוצים). כתבו אל הדוא"ל שלנו.

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב הירקון 29, תל אביב 6801138
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il