הצטרפו לאיגרת השבועית

תחום האירוע האמנותי הוא מקום פתוח לכל מה שהדמיון האנושי יכול להמציא. אם אכן כך הדבר, שחררו את התודעה ותתחילו לפנטז.


דר פולק פערלייך ריכטונג אונטר גזעלשאפט






















-------------- -------------- --------------

שחר גבאי: כל הארץ במה - קריאה דחופה לכולנו

 

בעוד יומיים תתרחש הפגנת המיליון: המחאה החשובה והמשמעותית ביותר שידענו בארצנו. נכון, לא קל להוציא כמות עצומה כזו של אנשים לרחובות, אך אם נפעל נכון, אני משוכנע שנצליח. אז מה לעשות?

 

הקריאה הראשונה

היא לכל האמנים והבדרנים, מכל תחום שהוא: צאו מתוך מגדלי השן הסגורים אל הרחובות. אם אתם אכן תומכים במחאה זו וחושבים שהיא מוצדקת (אני יודע כי רובכם המכריע אכן תומך בה), לא תמצאו במה טובה, ראויה ונכונה יותר ביום זה מאשר הרחוב; קחו את נשמת הרחוב והפכו אותה ליצירה שלכם. הציגו בפני העם ובתוכו, שאבו מקרביו, את המוסיקה, השירה, הריקוד, המשחק, המיצג, הצילום, הציור, הפיסול וכל מה שבעווני אני שוכח להזכיר; עזבו את הגלריות המתות, את הבימות המוזיאוניות הדוויות המתכנסות מנוכרות לעצמן בעוד קהלן ממתין מחוצה להן; קחו את המופעים אליו; מלאו את העולם שבחוץ בכל הצלילים והמראות והמחולות שיש ברצונכם לומר, והפכו את הרחובות לפסטיבל ענק שלא נראה עדיין כדוגמתו.

 

הקריאה השנייה

היא לכל המעסיקים: התיאטראות, בימות המיצג, המוסיקה והמחול, הגלריות, בתי הקפה, המסעדות, הדיסקוטקים, הפאבים, עסקים גדולים וקטנים: סגרו את הדלתות ופתחו אותן ברחובות, על מנת שיבוא יום ותוכלו לפתוח אותן בכבוד. הביאו את האמנות אל נפש ההמונים הצמאים, פתחו את דוכני המזון והשתייה אל מערכות העיכול הרעבות, הוסיפו לצלילים ולמראות ולמחולות את הריחות והטעמים. הקיום שלכם תלוי בצרכנים. להם קשה, וגם לכם. המחאה שייכת לכם ולהם.

 

הקריאה השלישית

היא לציניקנים, לאדישים, למדחיקים, לחסרי האמונה ולאגואיסטים: ראשית: אל תהיו כאלו.

גם אני ציניקן ואדיש וחסר אמונה ואגואיסט ומדחיק את העובדה שאלו הבעיות שלי, לפעמים. אבל לא במוצ"ש הזה. צאו מזה. אנחנו זקוקים לכם. אתם זקוקים לכם. צאו מן הספות, מן התרדמה על הכורסה מול הטלוויזיה המתה, אל הספסלים החיים של הרחובות; החליפו את הצ'יטוטים מאחורי מסיכות המחשבים בשיחות אמיתיות, פנים אל פנים. הביאו את הילדים, החברים, ההורים, הקשישים. זהו יום העצמאות שלכם. עצמאותנו האמיתית תגיע רק כאשר היא תחלחל אל לבם של כל רובדי קיומינו, אלו החברתיים והכלכליים אשר קבורים כבר שנים מתחת לתלי הריסות מלחמותינו בינינו לבין עצמנו.

כל הארץ במה.

 

(שחר גבאי – בוגר תיאטרון החדר, מנחה מוסמך ב"שיטת אוריין – המעגל הפתוח")

-------------- -------------- --------------

למאבק - דן פי"ת - תנועת תרבות

מילים, לחן, גיטרות ושירה: דן פי"ת (פועלים יוצרים תרבות). הפקה מוזיקלית וכלי הקשה: איתי אלתר. גיטרה בס: אדיר בן עזרא. צילום: תומר חיים, אורן מנשה. בימוי ועריכה: אורן מנשה.

(העברה: אסף אופק, תנועת תרבות - גרעיני אמנויות)






















-------------- -------------- --------------

בדרך למיליון 3.09.2011

(אין תיאורים זמינים. העברה: עידו גרינגרד)






















-------------- -------------- --------------

וינסטון סמית: "בסופו של יום" - ציטוט

"בסופו של יום משפחה ללא קורת גג היא משפחה ללא קורת גג, וילד רעב הוא ילד רעב, וזה לא משנה אם הוא מדבר ערבית, עברית, אמהרית או רוסית. בסופו של יום, לרעב ולהשפלה, בדיוק כמו להון, אין מולדת ואין שפה.... אנחנו אומרים: הגיע הזמן לדבר על שלום ועל צדק גם יחד! היום, יותר מאי פעם, ברור לכולם, שכדי להפסיק את הדיבור על צדק, הממשלה הזו עלולה לצאת לעוד מלחמה. כי במלחמה כמו במלחמה, התותחים רועמים והאוהלים מתקפלים. תהיה מלחמה או לא תהיה מלחמה - אני לא בטוח. אבל דבר אחד אני יכול להבטיח: אנחנו נמשיך להיאבק יחד - ערבים ויהודים - למען צדק, למען שלום, למען שוויון, למען עתיד טוב יותר, למען עתיד צודק יותר לשני העמים". (רג'א זעתרי, חיפה)

(העברה: וינסטון סמית)

 -------------- -------------- --------------

הטלוויזיה החברתית

סרטונים ומבזקים: www.TV.social.org.il 

(אהוד שם טוב, 052.5433100)

-------------- -------------- --------------

הירקון 70

מהדורת חדשות שבועית: www.hayarkon70.org

(הירקון 70)

-------------- -------------- --------------

גרפיטי

שרה - ממש מכה
(יואל אלבלח)

-------------- -------------- --------------

לאיגרת השבועית של 2011 . 9 . 1