הצטרפו לאיגרת השבועית

"שיטת אוריין היא צעד קדימה בהתפתחות התיאטרון. זו חוויה בלתי רגילה! (פרופ' אואן שפירו, אוניברסיטת סירקוז, ארה"ב)


ביום חמישי, 11.8.2011, התקיימה בתיאטרון יפו הצגת "מונודיא 2011", ערב מונולוגים-דיאלוגים בבימוי חברי קבוצת המנחים ובביצוע קבוצות המשחק של תיאטרון החדר, 2010-2011. הנושא המרכזי של הערב: "חוויה מקומית", מבט עקום-ישר, עצוב-מצחיק, על הדמויות שבתוך עצמנו וסביב לנו. בכל שבוע אנו מביאים קטע מתוך המופע.

 

לרוץ ולאהוב

כתבה וביימה: שני קינסטלר

שחקנים: היא – אנה מינייב. נהג – גיא דורון

 

(היא מבולבלת ועצבנית. התנהגות חולמנית ומעופפת בשאנטי, מתחלפת בצרחות. נכנסת למונית. נוסעים)

 

היא:

(חולמנית) הבנתי מה אני רוצה. לתלוש את הראש שלי ולרוץ על החוף עירומה, או בין הממטרות בבית שלי. זה מה שאני רוצה. רק לצחוק ולשתות וּלאכול ולאהוב את האנשים שמסביבי, ולרוץ ולרוץ וליצור ולחזור הביתה ולנשום ולצחוק וכל הזמן להיות עירומה, ולדבר רגשות, ולדבר אמת. אני רוצה להכתיב את הקצב של החיים שלי ולא להפך. רוצה לרוץ למקומות טובים, לגדול ולפרוח. התמונה הזאת שלי בעירום, רצה על שפת הים, לא עוזבת אותי. ככה. זה מה שאני רוצה. להיות חופשייה. להוציא, להכניס, לנשום. לאהוב. לאהוב. לאהוב. מהשקיעה ועד לזריחה.

 

(צורחת) סע כבר, יא בן של זונה! סעע... למה אתה לא נוסע? מה?! מה?! מה?!

 

(חולמנית) לזרום. עוד יום אוהב, מספרת אוהבת מספרת את האמת. רצה, לומדת משהו על העולם. רצה. אני אדם חופשי. אני אדם חופשי ויוצר. אין לי תשוקה לכסף. אני רק משתמשת בו. אין לדעת מה יהיה, אני אומרת.


(צורחת) כמה כסף אפשר לשרוף על נסיעה קצרה אחת?! כושלי ראבק! אין תל אביב. זאת עיר שצריך לשרוף!

 

(חולמנית) אין לדעת מה יהיה. נחיה. נאהב. ניצור. נאהב. נאהב את כולם עד שאמצא אחד לאהוב והוא ילמד אותי איך לאהוב טוב יותר. אנשים. אנשים הם היופי של החיים. כולם רוצים לרוץ עירומים על שפת הים ולאהוב את כולם.

 

(צורחת) נכון שלא עברת תיאוריה!? נכון?! יא אידיוט! סע! סע! אתה לא רואה את הנתיבים?

(חולמנית) כי כולם רוצים לאהוב וליצור ולעשות עם עצמם משהו טוב. טוב יותר. לאהוב. לפעום. לתת משהו, לעולם. להיות קרן אור בין כל האנשים. שכחתי שגם אני קרן אור בין כל האנשים, אני עושה טוב. אני עושה טוב. אני טובה לאנשים. אני אוהבת אנשים.
אבל אני לא יכולה להתעלם ממה שקורה סביבי, אנשים הם חיות. הם דוחפים כדי להגיע למעלה. כולם רוצים להיות למעלה ואני רוצה מישור, רוצה את החוף, לרוץ עירומה, לתת לאנשים אהבה בלי סיבה.

 

(צורחת) תעצור, יא מניאק! תעצור! אני ברגל עושה את זה יותר מהר!
(יוצאת)

נהג:

הי, גברת! לא שלמת לי! גברת! יא, זונה! גברת!!!

(יוצא)

לאיגרת השבועית של 2011 . 10 . 19