הצטרפו לאיגרת השבועית

"בתיאטרון החדר יש משהו קסום. זה נובע מהסובלנות, הקבלה, האיכפתיות" (אבי גיבסון בר-אל, במאי ושחקן, מנהל אמנותי של תיאטרון הסמטה, בוגר תיאטרון החדר)


שלום חברות וחברים,

א. מעבדות לחירות

לפני זמן מה הלכנו ברחוב בטיול של ערב. מנגד הופיעה אישיות אחת שהיה לה ניחוח של אישה בעלת מרירות כבושה. היא חייכה חיוך קיצוני. מאותם חיוכים שלמראם מתחשק לך לקפל זנב ולעבור למדרכה ממול, הצביעה עלי ואמרה: "אוי, זה לברדור, נכון שהם נורא טיפשים?"

כיוון שאני נאמן לאתם יודעים מי, אני נוהג כמוהו. אם מישהו מעיר הערה אווילית, משפילה או סתם חסרת רגישות, אני מתעלם, כמו שנוהגים בני אדם מן היישוב כאשר מישהו בסביבתם פולט נפיחה. אחת מצורות העבדוּת הנפוצות היא השפלת הזולת. רבים מדי, לצערי, משועבדים לה. בני אדם, בפרוס חג החירות, שחררו עצמכם מהעבדוּת הזאת. היו טובים לזולתכם. חג חירות שמח - תיאודור.

-------

ב. יעקב אלג'ם: חסיד וחסידה

שלום תיאודור? מה שלומך? 

לא התכתבנו לאחרונה. טוב, לא יכולתי. אני עוד באבל על החתול שלי קטנצ'יק ז"ל.

שמעת על  הרופא הווטרינר ד"ר אבי וינשל? באחד הימים הוא מקבל טלפון דחוף מראשות שמורות הטבע: "תבוא לאזור בנימינה. מצאנו חסיד פצוע". חסיד הוא הזכר של החסידה. הוא לא חרדי. להפך, כל המטפלים בחיות הבר היו חרדים לגורלו של החסיד הפצוע. מצאו אצלו זרוע שבורה עם פצע מוגלתי מורכב ופגיעה קשה בעצם. ד"ר ויינשל לקח אותו לבית חולים לחיות בר. המסכן היה תשוש, מבוהל ועמד בסכנת חיים וכנראה איבד אמון בבני אדם שדרסו אותו קשות. איך מרדימים חסידה? שאל ד"ר ויינשל. לחיות אחרות מלבישים בקבוק

פלסטיק קטוע בקצהו. לחסיד הלבישו שקית בד אטומה לתוכה הכניסו את חומר ההרדמה. הרופא לא פרט את מהלך הניתוח שהיה ארוך וקשה. החסיד יצא ממנו בלי זרוע. חסידה בלי זרוע אין לה שיווי משקל, אפילו כדי לעמוד.

החסיד הזה קורץ כנראה מחומר של ישראלים מצליחנים: רצון ברזל. הצליח לעמוד, חזר לאכול ולשתות ומצבו השתפר. רק מה? לטבע הוא לא חוזר. יישאר חיית מחמד של גן החיות. לעוף הרי איננו יכול! החסיד הזה הזכיר למטפלים דמות מהסרט. הוא עשה תנועות לולייניות כדי, כביכול, להמריא. החליטו לקרוא לו בשם "אָווַטר".

טוב, מה עושים איתו? מי יטפל בו? הוא לא אזרח ישראלי, פיליפינית לא יקבל, ביטוח לאומי לא ידאג לו לאחוזי נכות, הוא נפגע בפעולת טרור לא מוכרת: בקיצור- חופשי ולא מאושר! ואז נזכר אחד המטפלים שבגן החיות נמצאת כבר המון שנים חסידה בשם ימימה. גם היא לא יכולה להמריא, זרוע ימין שלה קטועה, באותן הנסיבות, אך זה קרה לפני עשור ויותר. משרד השיכון שמח מאד! ל-AVATAR לא היה סיכוי לקבל דירת חדר, אבל אצל ימימה הוא יכול לחיות גם כידוע בציבור. ימימה גם כן שמחה. אמנם היא בגיל של דבי מור- והפרחח הצעיר דומה לאשטון avatar  קוצ'ר, אבל היא סמכה על הנכות של המאהב החדש. זו ודאי תוציא לו ג'וקים מהראש.

ובכן השידוך היה מהיר, ויתרו על פגישה בלובי של מלון, שניהם יתומים, אין להם קרובים בארץ. השדכנים תקעו כף ו- AVATAR החסיד עבר בימים אלה להתגורר אצל ימימה המבוגרת ממנו. היה אפשר לסיים את הסיפור כאגדה ("הם חיו באושר עד עצם היום הזה"). אמנם אצל ימימה ו-AVATAR - כל המטפלים יהיו מאושרים אם השידוך יצליח. אחרי הכול, לא הייתה שם התערבות של פסיכולוג וההפקה לקחה את האחריות על הכדורים.

אני מבטיח לך, תיאודור, לדווח על המשך התפתחות היחסים בין החסיד לחסידה, אם יגיע אלי מידע חדש.

בינתיים, נביחה טובה!

(שמעתי אצל ענת דולב, קול ישראל "בשלוש" - יעקב אלג'ם)

-------
ג: קליפ (העברה: מאשה לכטמן)



















-------

שלכם באהבה
תיאודור

לאיגרת השבועית של 2012 . 3 . 29