הצטרפו לאיגרת השבועית

מתח קל? קחו נשימת אנחה גדולה וטובה וסיימו באנחה קורעת לב. עדיין יש מתח? קחו שוב נשימה אנחה. זה עובד!


חבר טוב התקשר ואמר לי שאני חייב אבל פשוט חייב לרוץ לחנות הספרים הקרובה ולקנות את הספר "ארבע ההסכמות", כי זה ספר שפשוט ישנה לי תוך דקה ועוד שליש על התנהגות טובה את כל החיים. הסכמתי איתו מייד. יש לי חיבה גדולה למספר ארבע. ארבע אמהות, שלושה אבות, ואלוהים אחד שמקבלים בחינם, אם קונים עוד היום במבצע את שני לוחות הברית.

 

טסתי לחנות  וביקשתי שיתנו לי מיד ארבעה עותקים. שיהיה. מכסימום אחלק עוד עותק לאשתי היקרה ולשתי בנותיי. נלמד ביחד מה מקור האמונה שיוצרת אצל כולנו כל כך הרבה סבל ומונעת מכולנו  להרגיש כל היום המון שמחה בלב.

 

היה קצת תור בחנות, אז לא התאפקתי וישר פתחתי את הספר, ומיד למדתי כבר בעמוד הראשון שקודם כל אני צריך ללמוד לסלוח לעצמי ובשום פנים ואופן לא לקחת כל דבר באופן אישי. המוכרת בקופה גם היא אמרה לי שאני לא צריך לקחת  את זה באופן אישי, אבל מסתבר שחסמו לי את כרטיס האשראי, וכשניסיתי לצאת מהקניון, הודיעו ברמקול שהנה, סוף סוף, התחילה בשעה טובה ומוצלחת המתקפה על הכור באיראן.

 

גם כשנפל הטיל הראשון על הקניון, ממש לא לקחתי את זה באופן אישי. סלחתי מיד לברק ולביבי, רק כל עוד בלבב פנימה, התפללתי חזק שהטיל הבא לא ייקח אותי לפני שאני מספיק להביא לאשתי ולשתי בנותיי את הספר. אבל הוא דווקא לקח, ואפילו בגדול ובלי תור! ולשנייה אחת הייתי סוף סוף ממש מאושר, עד שהשומר  בכניסה לגן עדן עצר אותי, כי לא היה לי כרטיס מועדון.

אבל מה אני אגיד לכם, אלוהים גדול!

 

הוא ירד לארץ, ירד על הברכיים וביקש משטייניץ שיאשרו לי עוד הלוואה. ושטייניץ הסכים בתנאי שאלוהים יעשה רפורמה ויעשה גם קיצוץ רוחבי בעשרת הדברות. אלוהים הסכים. הייתה לו ברירה? אם הוא לא היה מסכים, שטייניץ היה פשוט מתחיל לחפור לו ולאכול לו את הראש. ומאז הוא וצחי הנגבי יושבים ואוכלים בורקסים בשמינייה הסודית של ביבי וברק, כי בתור ג'סטה, אלוהים גם הסכים לעשות מבצע לפני החג, ומחק מספר הספרים של סטימצקי, את המילה "קלון".

 

(אודי בן סעדיה, כתיבה, בימוי, הרצאות)

לאיגרת השבועית של 2012 . 8 . 2