הצטרפו לאיגרת השבועית

מתן הביטוי לרגשות שלנו באמצעות היצירה, היא הדרך אל המצב הטבעי הנשאף של האדם, שהוא השמחה והאושר.


בנט

להצלחה אבות רבים. הכישלון יתום. זו הסיבה שהאחיות יכולות ללכת להתאשפז, הדיור הציבורי ניתן רק לאנשים שלא יכולים להתקיים (וגם הם צריכים להביא ערבים), רוב אזרחי מדינת ישראל מנהלים משחקי חתול ועכבר בין האשראי המיסים והבנקים (כפי שלמשל מראה סיפורו של גבי ניצן).

 

אבל אנחנו חזקים בחינוך – כל כך חזקים שממשלה מעוטת הישגים זו ניהלה בכחנליה שלמה במשך זמן ממושך תחת שרביטו של השר גדעון סער, המחובר לנוער ובמיוחד לקטינות, בה הוכרז שהישגי המבחנים הבינלאומיים הוכיחו שהכול סבבה אגוזים במערכת החינוך שלנו. דומה שאיש לא למד שם שאם אין קמח אין תורה, אבל השבוע גם נתקלתי בתוצר המגובב של נפתלי בנט, פרי נפלא של מערכת החינוך הישראלית, המציע את תוכנית הסיפוח החלקי, ולאחר שצפיתי בה אינני יכול להחליט אם הוא יותר טיפש מרשע או יותר רשע מטיפש, כפי שאומר הביטוי הצרפתי הידוע. ראשית אניח לכם לצפות בסרטון שאחריו אפילו גיסתי השמאלנית הקיצונית השרופה נשארה עם פה פעור מהתפעלות (קישור)

 

מספר נקודות למחשבה:

1. הסכמים – כמו בעסקים, כמו בין מדינות – מתקיימים כל עוד יש נכונות לקיימם. אין הסכם בלי רצון טוב, והמחשבה שאפשר לכפות משהו על מישהו בלי רצונו, מראה כמה יוהרה רוע וטמטום יש בתוכנית המלבבת הזאת.

 

2. אין שום מכשול בלתי עביר בפני הפלסטינים או בפני כל עם אחר אם יום אחד יחליטו שהם רוצים לצעוד לכאן, עובדה שזה לא קורה.

 

3. צביונה היהודי של מדינת ישראל הוא לא גליק כזה גדול, אם יורשה לי להעיר. דומה שבצביון זה לקחנו את כל מה שרע ואיבדנו את כל מה שטוב ואנו מחשיבים את הצורה על פני המהות. טוב אם יטלטלו אותנו קצת.

 

4. שטחי C  הם כל כך טובים לנו כי הם חונקים את שטחי A  ו-B. שטחי C הם טבעת בתוך טבעת בתוך טבעת, וזה יכול לראות כל בר דעת שיסתכל במפה.

 

5. נפתלי בנט חושב כנראה שהפלסטינים הם ישויות וירטואליות, כי אחרת אינני מבין באיזה אופן תהיה להם נסיעה חלקה ורציפה בין השטחים, שלא לדבר שהדבר יחייב הפקעת שטחים מפלסטינים אחרים ויצירת עוד אומללות.

 

6. מדהים אותי שנפתלי בנט מגלה את אמריקה כל יום מחדש. היום הוא גילה שיש יותר מתנדבים לשירות הלאומי משהמערכת יכולה להכיל, אם הוא הולך לפתור את הבעיה הזו כפי שפתר את הבעיה הפלסטינית, אני חושש שאאלץ להתבודד על גדת הירדן עד יעבור זעם.

 

תחשבו על זה.

לאיגרת השבועית של 2012 . 12 . 13