הצטרפו לאיגרת השבועית

החוויה אינה על הבמה או על האקרן. היא בתודעתו של הצופה. תפקיד היוצר הוא ליצור קשר עם תודעתו של כל צופה. לקשר הזה אנו קוראים אהבה.


"בטח אגיע, אני מתקרבת, עומד 274, שאני צריכה!" איה רצה, מתנשפת, שרק לא ייסע. זהירות! הוא עומד מאחורי 24! יעקוף אותו ויברח ויבריח את איה אל חיקה הרעיל של האשמה? הבא בעוד חצי שעה! שוב יצאה באיחור למרות שקמה השכם. שוב נסחפה לעבודות הבית כג'נקית של ניקיונות. זה חלק מהעופרת או מהכנפיים?

 

עכשיו הכיור מלא וגדוש ואיה אדישה. שוטפת רק אם מוכרחה ומקלידה בפיג'מה דברים שכתבה כשהייתה מצוחצחת בדירתה ובהופעתה. זה חלק מהכנפיים או מהעופרת?

אימה היא חלק מהעופרת.

אך האם היא גם חלק מהכנפיים?

 

"אם תכתבי את צריכה לקרוא לספר פרפר-עופרת, הטיל אריה את מילותיו בכבדות בטלפון. כל מילה מתיל. עוד לא החליטה אם לקבל את עצתו, כי לא ידעה אם פרפר עופרת יכול להתרומם. האם הוא עף ונופל או רק מניע את כנפי העופרת שלו? והאם זה מעיד על פוטנציאל? הוא מתרומם קצת ונופל, אבל לא מתרסק. גבוה זה עניין יחסי.

 

יש אנשים שהם בכלל לא פרפר והם רק עופרת, או עץ, או פלסטיק ולא אכפת להם, להפך, כשהם רואים כנפיים הם מתפלאים, מבקרים, צוחקים, לועגים כמו מלחי האונייה בשיר "האלבטרוס" (היסעור) של בודלר, המתאר את העוף כשהוא הסתובב על הסיפון וכנפיו הארוכות נגררות על הסיפון, לאחר שהצליחו לפתות את קיבת העופרת שלו בשירי אוכל ולקשור לרגל העופרת שלו חוט כחית שעשועים.

 

פרפר עופרת יכול להתרומם? האם הוא מקרטע על האדמה ונופל, או רק מניע את כנפי העופרת שלו בקדחתנות על האדמה בניסיונות עקרים לעוף? מתרומם קצת ושוקע, מקרטע ולא מתרסק.

 

גובה זה עניין יחסי. יש אנשים שהם בכלל לא פרפר. הם רק עופרת, עץ או פלסטיק ולא אכפת להם, להפך, כשהם רואים כנפיים הם מתפלאים כמו המלחים באונייה של בודליר שלועגים למלך השמים שנפל, המדדה עקלקלות בכנפיו הארוכות הנגררות מאחוריו על הסיפון. האלבטרוס חיה דלה בירכתי אונייה.

לאיגרת השבועית של 2010 . 10 . 7