הצטרפו לאיגרת השבועית

"שיטת אוריין מוציאה לאור את האדם שבאמן!" (גבריאל דגן, פסיכולוג)


היטלר - הוידוי האחרון

 

וגם קוואקר, בלונדי ואווה בראון

 

"זהו מבצע של משחק נדיר, מלאכת מחשבת המבטאת את הרעיונות הנועזים והמאתגרים של המחזה. משחקו של אוריין הוא כאספקלריה לכל אלה; לעתים היא כולה בדולח, לרגעים היא כנחושת קלל, גם קעורה וגם קמורה, מעוותת, אך תמיד ישרה וישירה".  (צבי גורן, אתר הבמה)
"ביצוע וירטואוזי!"  (חיה בראל, קול ישראל, רשת א', "שורה ראשונה")

"חוויה נהדרת!  אמיר אוריין מתגלה כפרפומר יוצא מן הכלל".  (יוני איתיאל, קול ישראל, רשת ב', "מה יהיה עם יואב גינאי")

"אמיר אוריין בהופעתו האינטנסיבית, עושה את הבלתי אפשרי. הוא מחשמל ומצמרר ומחייה לפנינו את המפלצת המתועבת ביותר שידענו".  (אליקים ירון, קול ישראל, רשת ב', "בחצי היום" וגם "מעריב")

"תצוגת משחק מדהימה. אירוע שהוא בדיוק ברוח הזמן!"  (יואב איתמר, עורך, מנחה, מבקר)

 

היטלר לא מת בבונקר שלו בברלין ב-1945. עתה הוא זקן ויודע שימיו ספורים. הוא מאמין כי המוות שלו יסמן את תחילת סופו של העולם כולו. כך הוא מגיע לישראל וכאן אנו פוגשים בו, ישיש נרגן והזוי.

טרגי-קומדיה אפלה

 

מחזה: טובה רוגל ואמיר אוריין

בימוי: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל

משחק: אמיר אוריין

יום ו', 19.7.2013, בשעה 14:00

טל': 0508-497715, 03-5171818
למנויי האיגרת 40 ש"ח במקום 60 ש"ח
 (לקבלת התוכנייה)

--------------


העלמה והמוות

 

 

"הצגה עזה והתמסרות השחקנים כובשת ומצמיתה. הצדעתי לגיבסון על ההישג שלו כבמאי. הוא מיצה עד הקצה את דחיסות החלל והפך את החדר לתא עינויים - הן זה שבזיכרונה של פאולינה והן זה המתקיים במישור שבו מתרחשת ההצגה. גם כסא הגינקולוג הוא בחירה מושלמת. הטקסט של דורפמן הופך את הקרביים".

(נאוה סמל, סופרת)

 

גרסה חדשה ומסעירה למחזה של אריאל דורפמן. באישון לילה, מזדמן אורח לביתם של פאולינה וחררדו. פאולינה מזהה אותו כמי שעינה אותה ואנס אותה.

 

מחזה: אריאל דורפמן

עיבוד: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל

בימוי: אבי גיבסון בר-אל

ייעוץ חזותי ועיצוב תלבושות: דלית ענבר. וידיאו: אופק בריסקר

משתתפים: יעל נביא, מוטי רוזנצוויג, זאב שמשוני

עוזרת במאי: רינת מוסקונה

ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין

מבית היוצר של קבוצת "אורתו-דה"

בניהול האמנותי של ינון צפריר

יום א', 7.7.2013, בשעה 20:30

יום ב', 8.7.2013, בשעה 20:30

טל': 0508-497715, 03-5171818
למנויי האיגרת 40 ש"ח במקום 60 ש"ח.

----------------------------

"המליאה" של תיאטרון החדר
דלת פתוחה ליוצרים ולצופים.

פגישה דו-שבועית באווירה נינוחה.

הפגישה הבאה של המליאה:
יום ו', 28.6.2013, בשעה 16:00

בחדר ברחוב הרב קוק 8, תל-אביב. 

במקום מוגש כיבוד קל והוא מוגדר כמקום פרטי.
תשלום: 20 ש"ח כולל כיבוד. משך הפגישה: 3-4 שעות בערך.

אפשר להשתתף ואפשר לצפות. "המליאה" פתוחה לכל.

רצוי לתאם מראש בטלפון: 03-5171818, או בדוא"ל: כאן.

ניסויים בחתרנות ביצירה ישראלית היום - פאנל

בהשתתפות: פרופ' אברהם עוז (מנחה), מוחמד בכרי, יהושוע סובול, ראפת חטאב, אמיר אוריין

הפאנל יבחן את הימצאותו, אם בכלל, של קול חתרני ביצירה ישראלית היום ויועלו שאלות בדבר התקיימותה של יצירה אופוזיציונית, כזו שחותרת תחת הקיים לשם תיקון, בניגוד לקואליציונית.

אמנים לאורך ההיסטוריה שימשו נביאי זעם מתריעים בשער, חושפים עוולות ואמיתות קשות להכלה ועיכול ושיקפו אופציות אחרות בפני הקהילה שבתוכה חיו. בקונסטלציות האלה היה ערך מוסף למעשה היצירה שלא פעם שינתה מצבי תודעה והשקפת עולם של יחידים ושל חברה שלמה.

איפה אנחנו ממקמים את עצמנו בפרמטרים האלה היום?

כמה מנסה היוצר לרצות את קהלו, במודע ושלא במודע, ואיך פועל מנגנון הצנזורה העצמית על האמן שחי כאן ומבקש להיות נאהב מקובל ומתפרנס מאמנותו?

(סמדר יערון, מנהלת אמנותית)

יום ה', 27.6.2013, בשעה 22:45, בית תמי, תל אביב, במסגרת פסטיבל ניסוי כלים. 


תיק פוריות

IV כן או IV לא!

היא רוצה ילד. זה לא קורה. הולכים לטיפולים. אלפי זוגות פוקדים את מרכזי הפוריות ועוברים תהליכי הפריה חוץ גופית. ליאת חיים פורצת את מחסום השתיקה. מונודרמה על נשיות, אנושיות וטיפולי פוריות.

מאת ובביצוע: איריס הרפז | בימוי: אסנת שנק-יוסף | עיצוב אירוע והפקה בפועל: ירון פרידמן. מוסיקה מקורית ועריכה מוסיקלית: שי בן יעקב ואיריס הרפז | עיצוב תאורה: ג'ני חנה.

ייעוץ אמנותי: סמדר יערון ואמיר אוריין - תיאטרון החדר

27.6 יום ה', 20:30, מרכז התיאטרון של עכו

9.7, יום ג', 20:30, תיאטרון הקרון תל אביב

60 ₪. לחברי החדר כרטיס ידיד 40 ₪.

כתבה ב-ynet. ראיון: קול השלום. להזמנות, ירון: 050-657-7027

http://www.youtube.com/watch?v=gyR2f8W-FPM

 

ניסוי כלים 10: האודיסיאה של בוגי - מיכל גיל

אני שמחה ומתרגשת להזמינכם לבכורה של עבודה חדשה: האודיסיאה של בוגי. עבודת מחול ופרפורמנס משותפת שלי ושל ארל'ה הצמצם הבוער.

רקדניות: קורנליה טרומפר, גליה רפאל, תום לב דקל, לורה קירשנבאום, מיכל גיל.

מוסיקה: אודי ברנר. תלבושות: שירה וייז.

הבכורה תתקיים בפסטיבל "ניסוי כלים 10", בבית תמי, בניהולה האמנותי של סמדר יערון בתאריכים:

27.6, בשעה 1:00 וב2:00 בלילה כחלק מהלילה הלבן של תל-אביב.

28.6, בשעה 17:00 וב18:15.

29.6, בשעה 20:15.

אשמח מאוד לראותכם, מיכל גיל

 

אנחנו ירונה כספי

במוצ"ש 29.6 בשעה 22.30 , אנחנו ירונה כספי בלבונטין 7

נחשוף חומרים חדשים! ונבצע כמובן מארבעת אלבומי הסולו.

בואו להיות איתנו!

(לאיוונט) , להתראות , ירונה.

שיר לגדיה:

מילים ולחן: ירונה כספי, שיר מתוך האלבום "הירקון 51".

 

דבר לא נותר ממה שהיה חלום ממילא / תשוקה רעל התפוגגה כחלום

וכשקרבת קרבת קשתה קשתה הכוויה / ולהביט בגופך היה לאבד תחושה

 

חולצתך הקרועה / שריטה בצוואר / סיגריה שבורה / צריך לעשן עד הסוף

כי מה אכפת לגדיה / כמה ידעה שהסוף / קרוב, קרוב

 

את הופעת בביתי שדופה טרופה כמו מוות / גילגלת ועישנת וגילגלת את עצמך עד אלי

דיברת על ריגושים כאילו הכול זה שליטה / צריך להקשיב ללב אמרה וצללה בשתיקה

 

חולצתך הקרועה / שריטה בצוואר / סיגריה שבורה / צריך לעשן עד הסוף

כי מה אכפת לגדיה / כמה ידעה שהסוף / קרוב, קרוב

 

הפחד שינה צורה נפרס רחב כעישונייך / עפתי בלי מצנח בשמי ההזיה

פחד הביס פחד ונפגשו שפתיים / וכשרציתי ללכת נתפסתי

אזיקים לעולם

 

חולצתך הקרועה / שריטה בצוואר / סיגריה שבורה / צריך לעשן עד הסוף

כי מה אכפת לגדיה / כמה ידעה שהסוף / קרוב, קרוב

 

דבר לא נותר ממה שהיה חלום מימלא / הפכת לבית פזמון דימדומית עשן

נוכחותך איתי גם בעוד אלף / אז שירי איתי שיר כוכבים קטן






















 

"אחר כך משהו קרה"

שלום חברים, הנכם מוזמנים להקרנת הבכורה של הסרט "אחר כך משהו קרה"

יום שלישי, 09/07/2013  בשעה 20:00  בסינמטק ת"א

תאריכים נוספים ביולי: 10,16,23-07 בשעה: 22:00

אביגדור וייל, 03-5222470

 

פרינג'י - אתר הצגות פרינג', בניהולו של רן בן עזרא.

 

עיסוי מונגולי

העיסוי הסודי שהיה נהוג בקרב לוחמיו של ג'ינגיס חאן.

פנינה גינצבורג, טל': 03-5299528

 

מונולוגים ודיאלוגים לשחקנים/ות:

כתבו אלינו ונשלח קובץ: (הדוא"ל שלנו)

לאיגרת השבועית של 2013 . 6 . 27