הצטרפו לאיגרת השבועית

החוויה אינה על הבמה או על האקרן. היא בתודעתו של הצופה. תפקיד היוצר הוא ליצור קשר עם תודעתו של כל צופה. לקשר הזה אנו קוראים אהבה.


(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, אמנית מופיעה ומטפלת בתנועה, בוגרת תיאטרון החדר. טאל בוחנת את הערך התרפויטי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח", בעבודה עם אמנים מופיעים. מנחה: ד"ר אסתר הס, מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

1.ה. יחסי העברה כמסייעים טיפוליים

...כמו בטיפול דינאמי, לאחר ריכוך ההתנגדות ובאמצעות אמפתיה נוצרת העברה ביחסי מטפל/מטופל. כך גם במהלך לימוד השיטה, להלן מספר דוגמאות של מרואיינים שחוו יחסי העברה עם מנחי השיטה.

 

מרואיינת 2, ס', שלמדה את השיטה בגיל ההתבגרות:

"בגיל ההתבגרות יש הרבה אישיואים עם עצמך, בית-ספר היה מקום נורא ואיום, לא הייתה שם אף דמות מבוגרת שיכולתי לנהל איתה דיאלוג. היא הייתה המבוגר היחיד בחיים שלי, שהיה אדם שקשוב לצרכים שלי ולמה שקורה לי, שהיה לי איתה איזשהו קשר רגשי עמוק."

 

מרואיינת 5, ג', עו"סית קלינית, מטפלת ומנחת קבוצות:

"יש משהו כן, מכבד מאוד ואבהי. אנחנו צריכים קצת לפגוש בחיים אנשים שיהיו סוג של הורים, שירככו כל מיני  פגיעות שאנחנו נפגענו ואולי קצת יגוננו, קצת יחבקו, קצת יאהבו. וזה לא מתחיל ומסתיים רק בשנה הזאת, אפשר להיות בקשר לאורך שנים גם דרך האיגרת שנשלחת מדי שבוע בדואר אלקטרוני, ואם יש התלבטות או דילמה, להיעזר בו תמיד."

 

מרואיינת 6, ב':

"הקשר שלנו גם הלך והתפתח, הפך להיות קשר גם של חברות, גם מקצועי, קשר מורכב מאוד, רחב מאוד. זה הכול האמת, יש בזה גם אבהות, יש בזה משהו של חברות, גם מורה ותלמידה, גם במאי ושחקנית, פרטנרים על הבמה ובעיקר אנשים שהם שותפים לדרך."

 

מרואיינת 1, ק':

"זה מאוד קשה להפריד את היחסים שלי עם אמיר, היינו חברים מאוד טובים, אנחנו עדיין, רחוקים, אבל מפגש היום זה יהיה תמיד עם תחושה טובה."

 

(עמ' 55-54, המשך יבוא)


לאיגרת השבועית של 2014 . 10 . 2