הצטרפו לאיגרת השבועית

"שיטת אוריין מוציאה לאור את האדם שבאמן!" (גבריאל דגן, פסיכולוג)


(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, אמנית מופיעה ומטפלת בתנועה, בוגרת תיאטרון החדר. טאל בוחנת את הערך התרפויטי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח", בעבודה עם אמנים מופיעים. מנחה: ד"ר אסתר הס, מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

עבודת החלום

לפי אוריין (ספר "המעגל הפתוח", 1998), החלום הוא היצירה האותנטית ביותר של האדם. החלום משמש מראה למערכת היחסים של הפרט עם הסביבה הפנימית והחיצונית. הוא מעבד את חוויות העבר, ההווה והמשאלות לעתיד, ועל כן תהליך הבנת החלום לעצמו הוא צורה של יצירה. לפיו, החוויות הבאות לידי ביטוי בחלום ובעבודת החלום יכולות לשמש חומר גלם ליצירה חדשה. ב"עבודת חלום" בשיטה המטרה היא הבנת חלומות, הרחבת גבולות היצירה ואימון לפתיחות בנוכחות קהל.

 

בספרו, אוריין (1998), מתאר את הגישות האתניות והפסיכולוגיות לחלום ומתאר כי תפיסתו היצירתית הכוללת היא הרמונית וכוללת. לפיו, עבודת החלום יכולה להיעשות באמצעות חלום שנחלם בשינה, הזיה בהקיץ, פנטזיה מודרכת או עצמאית, טקסט אמנותי נתון מראש, מתוך מחזה, תסריט, סיפור, שיר, ציור, קטע מוסיקלי או כל טקסט נתון אחר. כמו כן, ניתן להתייחס לכל חלום כאילו היה טקסט אמנותי הנתון לפירוש אישי, ואפשר לטפל בכל טקסט אמנותי כאילו היה חלום, הנתון לפירוש אישי.

 

(עמ' 57, המשך יבוא)

לאיגרת השבועית של 2014 . 10 . 8