הצטרפו לאיגרת השבועית

"תיאטרון החדר? קסם של תיאטרון!" (יורם קניוק, סופר)


להיות מיעוט זה לא נעים! איזו אמירה חזקה! הלוואי שאני יכולתי לצאת בהצהרות חזקות כאלה, במקום לצטט שירים יפי נפש, אבל ניחא, החיים לא פריים וגם מיעוט זה עניין של גזע, צבע ומין.

ידוע לכולם שהנאצים היו גזע שולט, רודן, אכזר. מילים לא יוכלו לתאר את המעשים הנוראים שעשה העם הגרמני במלחמת העולם השנייה, ויש אומרים שגם היום זהו עם נורא שיש לנתק את כל הקשרים עימו כדי לשמור על הכבוד הלאומי.

וברורה לכולם העובדה שלא כל גזע יכול להיות שולט, רודן ואכזר. ישנם גזעים שנועדו להיות מיעוט, רק מיעוט, לנצח נצחים, בעצם יש רק גזע אחד כזה, ואליו גם אני שייכת: היהודי. ושום עם אחר לא יכול להיות מיעוט, בטח שלא אם צבע עורו כהה, שפתו ישמעאלית, או שהוא הובא במטרה לעסוק בזנות. גם הגזעים האלה הם מיעוט, אבל אחר! ואסור להם למרוד בשום פנים ואופן, או חס וחלילה להדיח אנשים אחרים להשמיע את זעקתם. הרי במקומות אחרים הם סובלים יותר, אז שישתקו.

ובוא לא נדבר על אכזריות, הרי אף אחד לא מכניס אנשים לתנורים, רק אמרנו שמיעוט. זה לא נעים, אז שיתמודדו! הכול בסדר. עשיתי לייק על האמירה ההורסת. אזכור כל מילה בפעם הבאה שמישהו יכניס אותי לתוך תנור לוהט ויסגור את הדלת.

לאיגרת השבועית של 2011 . 2 . 17