הצטרפו לאיגרת השבועית

- האם זכור לך שקורצת מן החומר אשר ממנו עשויים כוכבים? - כן, אבל ברגע זה הבית הפוך וצריך להביא את הילד לגן ויש לי הופעה בערב והכביסה על החבל ויורד גשם.


--------------

חמישים ושתיים רוחות
קבוצה חתרנית חדשה: "אל תעשה בהם שפטים"- שבוע 5.
(העברה: סמדר יערון)



איש עם מגפון

הגרסה המקורית:




איש עם מגפון - הגרסה הישראלית שהועלתה השבוע ע"י קואליציית צעירי המהפכה:



יואב איתמר: איש עם מגפון. גרסה ישראלית לטקסט האנגלי

(גבר נכנס לקניון עזריאלי עם מגאפון בידו ומדבר)

"גבירותיי ורבותיי, אתם לא קונים מספיק. זה רע מאוד לכלכלה, זה רע מאוד למורל הלאומי. אנשים שלא קונים הם האויבים שלנו. אדוני, אתה מתבקש לסיים את הקפה שלך ולקנות לעצמך ג'ינס. אתה צריך ג'ינס חדשים. אנשים קונים הם אנשים מאושרים. אנשים קונים לא איכפת להם מי שולט בהם. שניים במחיר של אחד, שלושה במחיר של שניים. אדוני, תעזוב את העיתון. זה עיתון לאנשים חושבים ואתה עלול לחשוב. לחשוב זה רע. אדוני המאבטח, תעמוד בצד. אני לא מפריע לסדר הציבורי וזה אינו שטח פרטי. הוא ניצב על אדמת מדינת ישראל, אז הוא לא יכול להיות פרטי. אני לא פוגע בסדר הציבורי, ואני דובר רק אמת. אתם חייבים להוציא כסף. הרבה כסף. אם לא תוציאו כסף, האוליגרך לא יוכל לקנות לילדים שלו יאכטות חדשות. אתם חייבים לקנות. למה אתם חושבים שהריבית בבנקים על הכסף שלכם אפסית? כדי שתקנו. יקר זה יפה, הכסף שלכם הוא הכסף שלנו. הכסף שלכם הוא הכסף שלנו, או של הממשלה, או של מס ההכנסה. מה שבא קודם. גבירתי, כשאת יושבת בבית הקפה, תזמיני קפה ועוגות, הרבה עוגות. זה טוב לכלכלה. גבירותיי ורבותיי, אתם מתבקשים לכלות את אוצרות הטבע שלנו, לוודא שהדברים שאתם קונים הם מחומרים בלתי מתכלים. ולקנות! לקנות! לקנות! אדוני, אני לא רואה שאתה קונה. היי, ילד, אתה רוצה קונסולה ווי. תחזור אחריי. אני  רוצה קונסולה ויי. לא ספר. ספר עלול לגרום לך לחשוב, הוא עלול לגרום לך להטיל ספק. אם ספרים, אז ארבע במאה, רק ארבע במאה, אלו הם הספרים שאושרו לכם כדי שלא תצטרכו לחשוב, אז לקנות! לקנות! לקנות!

(הקטע הופיע לראשונה באיגרת השבועית 24.12.2009)

--------------

צנזורה - סין

בעקבות מעצרו החשאי של האמן הסיני Ai-Weiwei לפני כחודש, התקיימה השבוע מחאה במסגרתה התבקשו המשתתפים והמשתתפות לבוא עם כיסא ולהתיישב מול שגרירויות סין ברחבי העולם. בוידיאו זה של פרויקט TED הוא משוחח על זכויות אדם, דמוקרטיה ואמנות.

--------------

איזה יופי

עינת ויצמן על אידיאל היופי

ועל ספרו של אומברטו אקו: "תולדות היופי" (כאן)

--------------

הטלוויזיה החברתית

סרטונים ומבזקים: www.TV.social.org.il 

(אהוד שם טוב, 052.5433100)

-------------- -------------- --------------

הירקון 70

מהדורת חדשות שבועית: www.hayarkon70.org

(הירקון 70)

-------------- -------------- --------------

לאיגרת השבועית של 2011 . 4 . 21