הצטרפו לאיגרת השבועית

מתן הביטוי לרגשות שלנו באמצעות היצירה, היא הדרך אל המצב הטבעי הנשאף של האדם, שהוא השמחה והאושר.


1. מדברים על תיאטרון החדר
דנה דבורין, שחקנית, במאית, מפיקה, הגישה תכניות ילדים בטלוויזיה, בוגרת תיאטרון החדר, מספרת על תקופת לימודיה בקבוצת המנחים (בימוי, משחק, הנחייה), בתיאטרון החדר. בימוי: שלי גורל. צילום: גיא דוידי.






















-------------- -------------- --------------

2. הזדהות ואמפטיה

הזדהות היא התכונה האנושית שבה מטמיע האדם בהתנהגותו תווים שלמד מזולתו. בהזדהות נמחקים הגבולות בין תווי האישיות של האדם לתווים שלמד מזולתו, והם הופכים לחלק בלתי נפרד מאישיותו. תפקיד היוצר איננו בהכרח להזדהות עם דמות נתונה. עליו לשים גבולות ברורים בינו לבין הדמות, כדי שיוכל לתפקד, על הבמה כמו גם במציאות, מתוך שליטה עצמית ותבונה אישית. תפקיד היוצר להבין את תווי ההתנהגות של הדמות ולגלות אמפתיה לתווים אלו. אמפתיה מוגדרת לפעמים כמיומנות של כניסה לנעלי הזולת מבלי לאבד את עצמך. על היוצר לתת ביטוי לתווי ההתנהגות של הדמות, באמצעות עולמו האישי והטקסט האמנותי הנתון, ובמסגרת התנאים הנתונים בתחום האירוע האמנותי...
("המעגל הפתוח" ע' 198)

הרי זה משל לחיים. הזדהות עד כדי איבוד עצמך, קיימת במצב של התאהבות אבל לא באהבה. באהבה קיימת האמפטיה. אני מקווה שהחברים והחברות שלי הם לפחות אמפאטיים כלפי, כי אז קיימת האפשרות שהם אוהבים אותי באופן הדומה לזה שאני אוהב אותם. (אמיר)

לאיגרת השבועית של 2011 . 8 . 18