גרפיטי
"כמו הרגע ההוא בקומדיה, לפני 20 שנה, כשהאור באולם כבר כבה והאור על המסך עוד לא נדלק, ואנחנו ישבנו בחושך וחיכינו בדומייה, כל הציפיות, כל החלומות מרוכזים בנקודה אחת באפילה שממול, ואז נפתח מסך ישן בחריקה, אור צהבהב-קלוש עלה על הבמה, ושלושה אנשים עמדו על הקרשים למעלה עם קרטון וסמרטוטים, וטחנו לנו משם במשך שעתיים ארוכות את החיים שלנו, כאילו יש שם משהו שאנחנו לא יודעים".
(חנוך לוין, במחזה "סוחרי גומי", דברי הרוקחת בלה ברלו)
-------------- -------------- --------------
אנחנו לא פרזיטים
יובל בן-עמי 18.08.11
אנחנו מפיקים כמה מן התוצרים המשמעותיים ביותר של הארץ והזאת, חרף הקיצוצים המתמשכים בתקציבי התרבות והתנהלותם המפוקפקת של מוסדות כמו מוזיאון תל אביב. על מחאת האמנים...
-------------- -------------- --------------
התעוררות – מנטליות רוסית
ראובן ברודצקי עם אמו ובנו (יס דוקו)
-------------- -------------- --------------
למי קראת עקרת בית?
"מישהו מוכן לקחת את המלפפון הזה? אני צריכה לחזור לעבוד".
נשים ידועות בציבור דורשת לבטל את חוק עקרת הבית.
הביטוח הלאומי גוזל את כספכן.
-------------- -------------- --------------
ממה מפחד שחקן התיאטרון העצמאי
השחקן העצמאי, מיום שיצא לחפש את עתידו כשחקן מקצועי, התדרדר למקום בו יש לו - אפס "כלום", ויותר חמור, שלתיאטרון הציבורי ממסדי, נוח להתנהל מול שחקנים במעמד של אפס, שיש להם "כלום", בלי זכויות, אבל עם הרבה חובות.
שמוליק קלדרון
מיי-סיי, תרבות אמנות 25/09/2010
השחקנים העצמאיים בישראל, מונים פי 5 או 6 מהשחקנים הקבועים והשכירים בתיאטרונים הממוסדים, ולמרות זאת, לכל מאבק על זכויותיו, השחקן העצמאי לא ישמיע קול, כי ככה הוא חונך, וככה הוא חושב שצריך להיות, כי אם חלילה יגיד דבר מה, או יעשה מהלך כל שהוא, יגיע הדבר למנהלי התיאטרונים הציבוריים הממסדיים השונים, ואלה פשוט יחרימו אותו מלקבל עבודה בעתיד. (להמשך המאמר)
-------------- -------------- --------------
הטלוויזיה החברתית
סרטונים ומבזקים: www.TV.social.org.il
(אהוד שם טוב, 052.5433100)
-------------- -------------- --------------
הירקון 70
מהדורת חדשות שבועית: www.hayarkon70.org
(הירקון 70)
-------------- -------------- --------------