קטע
מתוך "מונודיא", מקבץ קטעים הזויים ואחרים שמתחברים לתמונת מצב קיומית
עכשווית. שם הקטע: "שתי נשים בתור". כתב: אמיר אוריין. ביימה: צליל
חרלופסקי. שחקניות: אביגיל לזר ונעמה יעקובוביץ.
תחום האירוע האמנותי הוא מקום פתוח לכל מה שהדמיון האנושי יכול להמציא. אם אכן כך הדבר, שחררו את התודעה ותתחילו לפנטז. |
האיגרת השבועיתיום ה', 2015 . 11 . 5------- לימודי משחק ובימוי בקורסים השנתיים המרוכזים בתאטרון החדר טל', 03-5171818 מידע נוסף כאן ייעוץ אישי, 052-340-1478 ------- ------- היטלר, הנוסע הסמוי, נו-אקסיט בקרוב הם חוזרים ------- המשרתים 13.11.2015, 10:00 בבוקר ------- המליאה יום ו', 27.11.2015, בשעה 16:00 פגישה דו-שבועית נינוחה לקראת סופ"ש נעים סבב תגובות חופשי, פרשת השבוע, במה פתוחה שחקנים, מחזאים, משוררים, יכולים לבדוק כאן קטעים חדשים 20 שח כולל כיבוד. טל': 03-5171818, 052-340-1478 -------
תאטרון נתפס לרוב כבידור אבל תאטרון הוא גם שליחות אישית וחברתית מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם
(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית)
דיבור עם יוצרים 2. דיבור עם במאי: בעוד שבוע (דיאלוג שני מתוך שלושה)
(משך קריאה משוער: 11 דקות) - כן. ברגע זה נראה לך שההצגה היא אסון? - אסון? כישלון טוטלי, בושה וחרפה. אף אחד לא ירצה לעבוד איתי. - אמרת שהבכורה היא בעוד שבוע. זהו מקום טוב להתחיל בו: הבכורה בעוד שבוע. מזכיר לך משהו? - כן. זמן הקריסה הטוטלית. - אני מציע שנעשה שימוש בעקרונות "המעגל הפתוח". - היא הייתה יכולה להיות פנינת תיאטרון, - מתי החל הכול להתקלקל? - מההתחלה. מהחזרה הראשונה! שום דבר לא הלך כמו שצריך. - אני מניח שאנחנו מסכימים שזהו זמן הקריסה. - כן. באמצע תקופת העבודה איבדתי אמון בכל. - כן. המתח המצטבר במהלך העבודה בא לידי הביטוי - כן. אז איך מטפלים בו? - ברגע זה אתה פטור מטיפול במתח המתפרץ - כן, אני מכיר. אבל הפעם זה שונה. - טוב. מיד נבחן במה הפעם זה שונה. - כמו חזרה ראשונה. באים, מחייכים, מרימים כוסית, - והיו עוד רגעים כאלה. לא כן? - כן, היו רגעים כאלה. אז מה? מה הם יעזרו לי עכשיו הרגעים האלה. - כן. נראה שברגע זה באמת אין עם מי לדבר, - ענן שחור זו לא מילה. שואה. - זמן הקריסה הוא ביטוי פנימי של מתח מתמשך, שלך באהבה
(קטעים מתוך "פרשת השבוע" מאת אמיר אוריין. תפיסת המקרא כאן היא דרמטית: אם המקרא היה מחזה, כיצד היינו קוראים בו?)
(משך קריאה משוער: 2:30 דקות)
5. חיי שרה: בראשית כ"ג - כ"ה 18 "ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים שני חיי שרה" (חיי שרה: בראשית כ"ג 1).
שרה הלכה לעולמה בקרית ארבע, היא חברון המקראית, בארץ כנען. אברהם מבקש לקבור את שרה ופונה אל בני חֵת כדי שימכרו לו אחוזת קבר. הם רואים בו אישיות מכובדת ומציעים לו לקבור את שרה באחוזות הקברים שלהם חינם אין כסף: "נשיא אלוהים אתה בתוכנו" (שם: כ"ג 6) אבל אברהם מבקש לקנות את אחוזת הקבר שבמערת המכפלה "בכסף מלא" (שם: כ"ג 9), יש ארכיאולוגים הטוענים כי מערת המכפלה אינה בחברון, אלא בממרא. מה שנחשב היום כמערת המכפלה בחברון, הוא, ככל הידוע, מבנה מהתקופה ההרודיאנית, מאות שנים לאחר התקופה המשוערת של אבות האומה, אבל המבנה הקיים מקודש אצל יהודים ומוסלמים כאחוזת הקבר של אברהם. בעניין מיקומה המדויק של ממרא יש לפחות שתי גרסאות סותרות. רק מיקומה של חברון מקובל על מאמינים וחוקרים כאחת.
אברהם מבקש לבצע עסקה ארצית בהחלט, שבה ייחתם הסכם משפטי ויועבר שכר קניין, בסך "ארבע מאות שקל-כסף" (שם: כ"ג 15). יש המבקשים לראות בעסקה זו חיזוק להבטחות האל לעמו העברי, כפי שהן רשומות במקרא. כביכול, מדובר כאן במין שטר-מכר כפול, אמוני ומדיני, ואותם ארבע מאות שקל כוחם יפה היום לדרוש חזקה על ארץ ישראל ואישור לזכותו של העם העברי לדורותיו על מערת המכפלה בפרט, ועל ארץ ישראל בכלל.
לכאורה, הדברים פשוטים. המקרא יכול להוות חוזה אמוני בין העם העברי לבין אלוהיו, אבל אינו יכול לשמש חוזה משפטי בעל תוקף מדיני, קל-וחומר שאין הוא חוזה בין העם העברי לבין עמים אחרים. גם הבטחת האל למאמיניו, אין לה תוקף היסטורי. יש בה תוקף אמוני למאמינים והיא יכולה לשמש כטקסט בפולחן דתי, אבל אינה יכולה לשמש עילה לפעולה פוליטית רכושנית. לבד מזאת יש להזכיר שוב שהמקרא אינו ספר היסטוריה. הוא מיתוס עברי, שמתוכו ניתן להבין התנהגות אנושית, כדי להפיק ממנו לקחים להטבת את מצבו של האדם, אבל אין לו תוקף פוליטי והוא לא יכול לשמש היום עדות לזכויותיו של מישהו על מקום כלשהו.
אמרנו לכאורה, משום שבתנאים מסוימים שבהם קנאות דתית מתחברת לכוח הזרוע, התוקף האמוני הופך לחוק ארצי מקודש ומסוכן. מי שאינו מבחין בין מיתוס מקודש לבין מציאות משפטית ארצית, ומתייחס למיתוס כאל תעודה משפטית, הופך לאיום ממשי על שלומם של בני אדם באשר הם.
...בימים אלה לדבר על תקווה נשמע כחילול הקודש
אולי יש שם משהו בשבילך. חדש השבוע:
קול קורא לפסטיבל עכו ה-37 פסטיבל עכו ה-37 הבינלאומי לתיאטרון אחר מזמין יוצרי תיאטרון, להגיש הצעות לפסטיבל עכו 2016
פנייה זו מיועדת ליוצרים, פרפורמרים, וקבוצות עבודה שאינם נתמכים באורח קבוע והמשכי המעוניינים להעלות יצירות חדשות בבכורה בפסטיבל עכו ה-37 הבינלאומי לתיאטרון אחר, שיתקיים בעכו בחוה"מ סוכות 2016.
הועדה האמנותית של הפסטיבל מבקשת הצעות ליצירות השואפות לממש מודל אמנותי שבו ניתן לפתח שפה תיאטרונית מקורית ועכשווית. יצירות המבקשות לערער על הסדר הקיים ולאתגר את גבולות ההסכמה החברתית, יצירות שבהן הצורה והתוכן שואפים לעורר דיון חברתי ופוליטי, יצירות הפועלות לשינוי ותיקון מצבו של האדם ויצירות אופוזיציוניות המהוות אלטרנטיבה הכרחית למרחב הבידורי, יצירות הבודקות את גבולות התיאטרון מתוך כוונה להרחיב אותם, יצירות בינתחומיות, יצירות המציעות גישה מקורית לחלל תיאטרוני, לבימוי, ליחסי קהל-מופע, והמבקשות לייצר תהליך עבודה ארוך טווח.
בנוסף, הועדה מחפשת הצעות למיזם חדש בפסטיבל, אשר יתרחש בבתים של תושבי העיר העתיקה. מוזמנים יוצרים המעוניינים לחקור אמנותית את המונחים: בית, מרחב ציבורי ואירוח.
את ההצעות יש להגיש לא יאוחר מיום 31.12.2015 על פי ההנחיות שבטופס ההגשה, שניתן להוריד באתר הפסטיבל.
להצעות שיתקבלו יוענקו מענקי הפקה וכן ליווי אמנותי של הוועדה האמנותית והן תוצגנה במסגרת הפסטיבל. האחריות הכוללת להפקת ההצגות מוטלת על מגישי ההצעות. הועדה האמנותית אינה מתחייבת להחזיר את חומר ההצעות שתקבל. כתובת מייל לשליחת ההצעות: rinatmoskona@gmail.com לידי רינת מוסקונה, 050-795-4582 -------
دعوة للمشاركة في مهرجان عكا الـ ٣۷ يدعو مهرجان عكا الدولي للمسرح الآخر الـ ٣۷ منتجي المسرح لتقديم اقتراحات لمهرجان عكا 2016 هذه الدعوة موجهة لمنتجين ولفنانين ولمجموعات عاملة لا تلقى دعما دائما ومتواصلا معنيين في عرض أعمال فنية جديدة لأول مرة في مهرجان عكا الدولي للمسرح الآخر الـ 37 والذي سيُقام في مدينة عكا بين – في سائر ايام عيد العرش عام 2016.
تطلب اللجنة الفنية للمهرجان تقديم اقتراحات لأعمال فنية تسعى إلى تحقيق نموذج فني يمكن من خلاله خلق لغة مسرحية أصلية ومعاصرة. أعمال فنية تسعى إلى تقويض النظام القائم وتحدي حدود المسلمات الاجتماعية, أعمال فنية تسعى في الشكل والمضمون إلى إثارة نقاش اجتماعي وسياسي، أعمال فنية تسعى إلى تغيير وإصلاح حال الإنسان وأعمال فنية مناهضة تشكل بديلاً ضرورياًة للساحة الترفيهية، أعمال فنية تفحص حدود المسرح من منطلق النية لتوسيعها, أعمال فنية متعددة المجالات, اعمال فنية تعرض زوايا جديدة للمسرح, وللإخراج وللعلاقة بين الجمهور والمسرحية والتي تطلب خلق سيرورة عمل طويلة المدى.
بالإضافة إلى ذلك، فإن اللجنة تبحث عن اقتراحات لمشروع جديد يحدث في منازل سكان البلدة القديمة. ندعو كل فنان معني ببحث المصطلحات: منزل، الحيز العام واستضافة، من ناحية فنية.
يجب تقديم الاقتراحات في موعد لا يتجاوز يوم 31.12.2015 حسب التعليمات الموجودة في النموذج الذي يمكن تنزيله من موقع المهرجان.
سيتم منح مكافأة طاقم الانتاج لكل من يتقدم باقتراحات وكذلك توجيه فني من قبل الجنة الفنية وستُعرض خلال المهرجان. تقع مسؤولة إنتاج المسرحيات كاملة على عاتق مقدمي الاقتراحات. اللجنة الفنية لا تلتزم بارجاع مواد الاقتراحات المقدمة. عنوان البريد الالكتروني لإرسال الاقتراحات - rinatmoskona@gmail.com ليد رينات موسكونة : 0507954582 ------- מעבר לדף אודישנים דרושים
היטלר טל': 052-340-1478, 03-5171818
הנוסע הסמוי בקרוב הוא חוזר 40 ₪ . טל': 03-5171818, 054-524-2461
המשרתים בעקבות ז'אן ז'אנה ע"פ תרגומה של עדה בן נחום כולל קטע מתוך "יומן מלחמה 2014", מאת סלמאן נאטור, בתרגום יהודה שנהב שרעבני עיבוד חדש: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל בימוי, עיצוב תפאורה ותלבושות: אבי גיבסון בר-אל שחקנים יוצרים: אביאל שיליאן, טל דנינו, מוטי רוזנצוויג ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין - תיאטרון החדר ע. במאי וייעוץ חזותי: רינת מוסקונה הפקה: קבוצת אורתו-דה בניהולו של ינון צפריר 40 שח כולל שתיה קלה 13.11.2015, 10:00 בבוקר בחדר. טל': 03-5171818, 050-849-7715
"המליאה" של תיאטרון החדר דלת פתוחה. פגישה דו-שבועית נינוחה "מה קורה?", פרשת השבוע, במה פתוחה יוצרים יכולים לבדוק כאן קטעים חדשים כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות המליאה פתוחה לכל 20 שח כולל כיבוד. טל': 03-5171818, 052-340-1478 משך הפגישה: 3 ש' בערך. הפגישה הבאה: יום ו', 27.11.2015, בשעה 16:00 20 ש"ח כולל כיבוד. רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב רצוי לתאם מראש בטלפון: 03-5171818, 052-340-1478 או בדוא"ל: כאן. (קישור: המליאה)
מונולוגים לשחקנים/ות: כתבו אלינו ונשלח לכם קובץ מונולוגים (הדוא"ל שלנו) אמיר אוריין - תיאטרון החדררחוב הירקון 29, תל אביב 6801138 |