הצטרפו לאיגרת השבועית

"שיטת אוריין היא תפיסה שלמה של אמנות הבמה. כנות הגורמת לחוויה מרעננת. אתגר לאמנים ולקהל" (פרופ' אברהם עוז)


האיגרת השבועית

יום ה', 2017 . 2 . 2

-------

המליאה - דלת פתוחה לכולם 3.2.2017, 16:00 

"פרויקט זן" - 10.2.2017, 14:00 

פרטים באיגרת במדור אירועים

-------

-------

ללמוד משחק, בימוי, כתיבה

טל': 03-5171818

מידע נוסף כאן

ייעוץ אישי:

אמיר אוריין, 052-340-1478

-------


באיגרת זו:

•   יוצרים בחדר: אריק
•   שיטת אוריין - המעגל הפתוח: מתח נורא! בלגן! אני לא מוכן!
•   פירור: מה הוא רוצה?
•   אודישנים דרושים: להיכנס לרגע
•   אירועים: לוח קטן

רוני שחר, במסגרת "דמות מהחיים", בקבוצת המשחק של תיאטרון החדר.

דמותו של בן משפחה שלו, אריק איינשטיין ז"ל.


קישור קבוע

יש תאטרון שהוא בידור

ויש שהוא שליחות אישית וחברתית

מקדש-מעט של אדם בדרך לתיקון עולם

 

(רגעים של התבוננות בהתנהגות אנושית

כי כל תנועה בחלל היא כרפרוף פרפר אי-שם)

  

(במקור הקטע מיועד למי שבמסגרת תפקידו מופיע בפני קהל, אבל הוא מתאים לכל)

 

ההופעה עומדת להתחיל והוא לא מוכן. תקלה גוררת תקלה שגוררת תגובת שרשרת הרסנית ונראה שכל בנין היצירה שהגה בו יומם ולילה - עומד להתמוטט עכשיו ולקבור אותו תחתיו! מה יהיה?

 

כאן יש לעצור לרגע, לשבת, לשכב או לעמוד בכל תנוחה נוחה.

אבל ברגע זה אף תנוחה אינה נוחה לו!

 

עליו לנשום נשימת אנחה מלאה מאד ומספקת.

אבל אז הוא מגלה שאינו יכול לנשום!

בקושי הוא מצליח לדחוק אל תוך ריאותיו כמות קטנה של אויר.

כלפי חוץ הגוף מאובן אבל בתוכו פנימה הוא אחוז תזזית שלכאורה אינה ניתנת לשליטה.

 

הוא כופה על עצמו נשימה והפעם בנחרצות, כאילו כל החיים שלו תלויים בנשימה האחת הזאת. הוא מצליח לנשום והנשימה האחת הזאת מביאה אותו, אל סף של סיפוק אישי קצר. עכשיו הוא יכול לעצום עיניים ולהקשיב.

 

הוא בעת ובעונה אחת בתוך החוויה וגם מחוצה לה.

הוא יכול להשקיף על עצמו קיים בתוך המהומה.

 

עכשיו יש בתוכו שתי ישויות משלימות זו את זו, או אפשר לומר שני אבות טיפוס.

האחד הוא "המשקיף האישי" והשני הוא "המהומה הפנימית הגדולה".

המשקיף האישי צופה במהומה הפנימית הגדולה.

 

החלוקה הזאת אינה סתם גחמה אישית או בחירה אקראית של התנהגות, אלא כורח המציאות: החוויה המתקיימת בו ברגע זה היא חסרת גבולות ושולטת בו באופן מתעתע. על מנת שישלוט בחוויה המתסכלת הזאת, עליו להוציא את עצמו מתוכה, לצפות בה מן הצד, להגדיר אותה, כלומר לקבוע לה גדר וגבולות.

 

המשקיף האישי שבו הוא המנחה האישי שלו ואפשר לומר שזה הוא עצמו וגם המלאך האישי שלו, השומר עליו. כמנחה אישי של עצמו הוא שואל שאלה אחת, ברגע זה כל שאלה היא טובה. הוא שואל ומציג תשובה. כל תשובה היא טובה, שהרי היא בתחום הדמיון האישי שלו. הוא מקבל את התשובה! זה פשוט ביותר.

 

לדוגמה: הוא שואל את עצמו: "האם אי פעם אצא בשלום מתוך המהומה הזו, שבה אני נמצא ברגע זה?" כאן התשובה יכולה להיות רק "כן!" או "לא!".

אם התשובה היא "כן!", עליו לשאול את עצמו: "אם כך, מה עלי לעשות?"

התשובה יכולה להיות אחת מאלו הרשומות כאן או גם כל תשובה אחרת:

"עלי לנשום עכשיו עשרים נשימות מעגליות!"

" עלי לנשום עכשיו חמש נשימות אנחה!"

"עלי לבצע עכשיו הרפיה פנימית שלא רואים אותה בחוץ!"

"עלי לנשום נשימות איטיות, ארוכות ורכות. כשהאוויר נכנס, הגוף צף מעט כלפי מעלה. כשהאוויר יוצא, הגוף שוקע מעט!" וכן הלאה.

 

אם התשובה היא "לא!", עליו לשאול את עצמו: "אז מה יהיה אם לא אצא בשלום מתוך המהומה?" כדי לענות על שאלה זו הוא ממציא תסריט לסרט קצר, שבו גיבור דמיוני כלשהו, נמצא בתוך מהומה. הוא ממציא תסריט מסויט ומסיים אותו ב"סוף טוב".

 

לדוגמה: התסריט נפתח בתמונה שבה הגיבור עולה לבמה, מבצע פליק-פלאק עם בורג לאחור ונכשל כישלון חרוץ. הקהל שורק בוז. הוא יוצא מהבמה, הולך הביתה וחווה דיכאון שנמשך כל החיים שלו. אחר כך הוא קם, יוצא מהדיכאון, מתאמן, הולך לבמה, מבצע פליק-פלאק עם בורג כפול לאחור, מצליח וזוכה באהדת הקהל. סוף תסריט. סוף טוב.

 

ברגע זה "סוף טוב" עלול להיראות לו מלאכותי. אם כך ראוי שיזכיר לעצמו שעדיף סוף טוב מלאכותי על פני סיוט מתמשך. כך הוא משוחח עם עצמו. בלב הסערה יש רגעים של דממה, הקשבה ושיחה פנימית מבוקרת!

ראוי לציין זאת שוב. התהליך פשוט מאד.

 

עכשיו הוא יכול לפקוח עיניים. יתכן כי חלפו אך שניות אחדות או דקות ספורות מאז עצם אותן. עכשיו הוא שואל את עצמו מהו הדבר הנכון לעשותו ועושה זאת. אין למהר. אפשר לעצור לרגע ורק אחר כך לצאת לפעולה בזהירות ומתוך מיקוד בפרטים. הוא עשוי לגלות כי מה שנראה אבוד, אינו אבוד כלל, אולי קיים עכשיו פתרון המניח את הדעת, או לפחות אפשרי. עכשיו הוא שוב יוצר.

 

(המעגל הפתוח, ספר אמנויות במה ומסך, גרסה מעודכנת 2017, עמוד 90)

 

שלכם באהבה,

אמיר

קישור קבוע

הוא הולך על המדרכה וצועק אל תוך הסלולר שלו:

"מה אני רוצה?! אני רוצה שתמותי! מה את רוצה?!"

והוא ממשיך ללכת וצועק אל תוך הטלפון שלו והעוברים והשבים ממשיכים בדרכם ונוהגים כאילו מעולם לא שמעו מה אמר, כאילו הוא כלל לא קיים שם על המדרכה, כאילו כל אחד מהם צועד לבדו על מדרכה ריקה מאדם ושקוע בשרעפיו שלו עצמו מאז ומעולם.

(א.א.)

קישור קבוע

אולי יש פה משהו בשבילך.

מעבר לדף אודישנים דרושים

קישור קבוע


"המליאה" – דלת פתוחה

(צילום: ירון פרידמן)

דלת פתוחה ליוצרים ולכל אחד ואחת.
פגישה דו-שבועית נינוחה עם קבלת שבת

"מה קורה?", רצף חימום, "מנחה-שחקן",

נושא על הפרק, במה פתוחה.

כל אחד מוזמן להופיע ואפשר גם רק לצפות

מנחה: אמיר אוריין.

משך הפגישה: 3 ש' בערך.
20 שח לכיסוי הוצאות, כולל כיבוד.
הפגישה הבאה:

יום ו', 3.2.2017, בשעה 16:00

תיאטרון החדר, רחוב יוסף הנשיא 5, תל-אביב

טל': 03-5171818, 052-340-1478

או בדוא"ל. (המליאה)

 

היטלר

בקרוב הוא חוזר

טל': 03-5171818, 052-340-1478

 

נו-אקסיט

בקרוב הם חוזרים

טל': 03-5171818, 052-340-1478, 050-849-7715

 

הנוסע הסמוי

בקרוב הוא חוזר.

טל': 03-5171818, 054-524-2461

 

המשרתים

בקרוב הם חוזרים

טל': 03-5171818, 050-849-7715

 

אל תתערבו לי!

(צילום: אמיר אוריין)

אנסמבל קוקייה - ביצירה חדשה, מלאה הומור וקצב,

מציבה מראה סטירית אל מול אמונות ודעות שעליהן גדלנו.

בימוי ותנועה: שרון שלומי נעים.

יוצרות משתתפות: לירון איתן, ענת ניסני, שרון שלומי נעים.

כתיבה: המשתתפות ושרונה בוטנרו.

תפאורה וניהול הצגה: ויוי יחזקאלי. הפקה מוסיקלית: Kaboom.

תלבושות: מאי מולר. צילום וייעוץ אמנותי: אמיר אוריין - תיאטרון החדר.

יום ה', 2.2.2017, 20:30,

יום ב', 13.2.2017, 20:30,

צוותא תל אביב. קוד הנחה בקופות: "ידיד". טל': 03-6950156

טל' שרון: 054-533-5135

 

במסגרת "מנחה בשישי" בתיאטרון החדר
אביגדור וייל: ״פרויקט זן״

סרט התעודה החמישי של אביגדור וייל ובו 3 פרקים:

1. ״בדרך לשם״ - מחוות הפרידה מהוריו.

2. ״קפה מצלמה״ - שלוש שיחות בתי קפה.

3. ״פרויקט זן״ - העיר האהובה וסיפור אהבתו של היוצר לאורה, בת זוגו.

מאיר שניצר על היוצר: "גם לפרינג׳ יש פרינג׳ ובדיוק שם, בשוליים המרוחקים של העשייה הקולנועית, ניתן למצוא את אביגדור וייל, שהמונח אינדי כמו הומצא עבורו… שנועד ללכוד את הבלתי ניתן ללכידה, את מה שמצוי מעבר לעולם התופעות, את מה שעמנואל קאנט כינה ׳הדבר כשלעצמו׳."

אורך הסרט 202 ד' ותהיה לפחות הפסקה אחת בת 15 ד'.

יום שישי, 10.2.2017, בשעה 14:00.

בתיאטרון החדר, רחוב דון יוסף נשיא 5 ת״א.

הכניסה חופשית. יש להזמין מקומות מראש.

טל' החדר, 03-5171818, 0523-401478. טל' אביגדור, 050-522-2670

 

עיר של חלום

יצא לאור ספר המחזות של אלזה לסקר-שילר, "עיר של חלום". הוצאת סמטאות-אורים.

יוזם, מפיק ועורך: מוטי סנדק.

לצפייה בערב ההשקה השלם שהתקיים בספרייה הלאומית בירושלים ביום 15.12.2016: כאן. על אלזה לסקר שילר : כאן1.  

הנחה לחברי תיאטרון החדר ונמעני האיגרת: 100 ₪ במקום 129 ₪. לפנות ליואב איתמר, דוא"ל: yoitamar@gmail.com, טל': 03-5277259, נייד: 052-881-5814 ולציין "הנחת תיאטרון החדר".

 

מונולוגים לשחקנים/ות בדוא"ל שלך

קבלו חינם, את קובץ המונולוגים של תיאטרון החדר.

(קובץ PDF המכיל יותר ממאה מונולוגים נפוצים). כתבו אל הדוא"ל שלנו

קישור קבוע

אמיר אוריין - תיאטרון החדר

רחוב הירקון 29, תל אביב 6801138
טל: 03-5171818.  פקס: 03-5160706. 
דוא"ל: info@roomtheater.co.il